معاون سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران:

وقف، یکی از دروس اصلی دانش آموزان می‌شود

معاون اداره کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: به منظور آشنا سازی کودکان و نوجوانان با آثار و برکات وقف، با همکاری آموزش و پرورش مقرر شد «وقف» به عنوان یکی از دروس تحصیلی دانش آموزان در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۵۳۹۱۴۲
وقف، یکی از دروس اصلی دانش آموزان می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی اظهار داشت: در اکثر بقاع متبرکه به خصوص بقاع شاخص، غرفه‌هایی را مخصوص کودکان و نوجوانان برای آشنا کردن آنها با قرآن، احکام، اهل بیت، آداب زیارت و وقف و موقوفات و آثار و برکات آن ایجاد کرده‌ایم.

حسینی در ادامه اظهار داشت: در این زمینه جوایز فرهنگی برای این گروه سنی در نظر گرفته شده است که در قالب آموزش، داستان،شعر و نقاشی بتوانند با وقف و آثار برکات آن هر چه بهتر آشنا شوند.

وی با اشاره به سه وظیفه سازمان اوقاف که شامل برگزاری مسابقات قرآنی، موقوفات و نیز ساماندهی بقاع متبرکه می‌شود، ابراز داشت: برای نشان دادن آداب و ارزش زیارت، ارزش بقعه سازی و خدمت به اهل بیت پیامبر (ص) رایزنی‌هایی را صورت داده‌ایم. تا بتوانیم کارکرد وقف را در زندگی در قالب انیمیشن برای این گروه سنی به نمایش درآوریم.

وی همچنین یادآور شد: به منظور آشناسازی هر چه بهتر کودکان با کارکردهای وقف رایزنی‌هایی با آموزش و پرورش صورت داده‌ایم تا وقف را یکی از دروس تحصیلی دانش آموزان قرار دهیم.(فارس)

newsQrCode
برچسب ها: وقف
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها