عضو کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرد

مخالفت مجلس با چند برابر شدن قیمت سوخت

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مصاحبه با برنامه "بدون خط خوردگی" تاکید کرد: مجلس با چند برابر شدن قیمت مواد سوختی مخالف است.
کد خبر: ۵۳۹۰۲۷
مخالفت مجلس با چند برابر شدن قیمت سوخت

به گزارش جام جم آنلاین رادیو گفتگو در مصاحبه با دو تن از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، موضوع اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را پیگیری کرد.

عزت الله یوسفیان ملا در خصوص موکول شدن بحث فاز دوم هدفمندی یارانه ها به سال آینده گفت: در قانون بحثی در رابطه با فازبندی اجرای این قانون را نداریم و این واژه ای است که از سوی مجریان این قانون بکار برده می شود؛ در قانون تنها شیب ملایم و اجرای پنج ساله ذکر شده است.

وی افزود: هدفمندی یارانه ها آغاز شده است و اگر می خواهد وارد فاز دوم شود، نیاز است که کارنامه‌ای از فاز اول ارائه تا مشخص گردد امور مربوط به مرحله اول انجام گرفته است یا خیر.

یوسفیان ملا تأکید کرد: چون در بودجه هر سال عدد و رقم درآمد دولت برای پرداخت یارانه ها مشخص می شود، لذا فاز دوم یارانه ها می بایست در بودجه 92 پیش بینی شود.

جعفر قادری در ادامه این بحث اظهار داشت: در جلسات مشترک مجلس و دولت، سناریوهای مختلفی ارائه شد و جمع بندی مجلس این بود که ممکن است آثار و پیامدهای نرخ ارز، تأثیری بر تورم و افزایش قیمت ارز داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما نباید در مرحله دوم شیب تندی را پیش گیریم و اگر بتوانیم در سال آینده مرحله دوم را اجرا نمی کنیم و در صورت اجرا، باید توجه داشت که شیب افزایش قیمت ها تورم را تحت تأثیر قرار ندهد.

قادری گفت: تا زمانی که قیمت ارز را تعیین نکرده‌ایم، شیب تند افزایش قیمت ها مسلما بر التهاب بازار تأثیر گذار است و اولویت ما ایجاد ثبات در سطح قیمت‌هاست.

وی افزود: دولت اظهار می کند که تا زمانی که بحث یارانه ها تعیین تکلیف نشده، لزومی بر ارائه بودجه نیست و پاسخ مجلس این است که هدفمندی یارانه ها انعکاسی در بودجه سال آینده نخواهد داشت.

یوسفیان ملا در ادامه بحث تصریح کرد: پافشاری مجلس برای عدم اجرایی شدن شیب تند هدفمندی، صرفاً بدلیل جلوگیری از ایجاد شوک قیمتی در بازار است. لذا مجلس با افزایش قیمت ها مخالف است.

وی گفت: حتی اگر با اجرای مرحله دوم موافقت شود، مجلس با چند برابر شدن قیمت مواد سوختی مخالفت می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سمیرا
-
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
۰
۰
مجلس درست میگه درست است درست است احسنت به نماینده مردم خوبه

نیازمندی ها