وزیر آموزش و پرورش:

شیوه تدریس زبان های عربی و انگلیسی تغییر می یابد

وزیر آموزش و پرورش از تغییر شیوه تدریس زبان های عربی و انگلیسی در مدارس خبر داد و گفت: به این منظور از اول مهرماه سال آینده، کتاب های زبان های عربی و انگلیسی سال اول دبیرستان تغییر می کند.
کد خبر: ۵۳۸۷۴۳
شیوه تدریس زبان های عربی و انگلیسی تغییر می یابد

حمیدرضا حاجی بابایی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: قرار است نیروهای کانون ملی زبان که زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وزارتخانه قرار دارد، پس از برنامه ریزی های لازم بعدازظهرها در مدارس مستقر شوند و کیفیت بخشی زبان انگلیسی و عربی شروع شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی که آیا با توجه به تغییر دولت از مرداد سال آینده این وعده شما در مهرماه سال 92 اجرایی خواهد شد یا خیر؟ گفت: این موضوع قانون است و کتاب های تغییر یافته زبان های عربی و انگلیسی در حال چاپ هستند که در اختیار مدارس قرار می گیرند.

وی با یادآوری اجرای طرح تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این قانون دو بار در سال های 67 و 90 تصویب شده است و مورد تاکید کارشناسان و پژوهشگران و صاحبنظران آموزش و پرورش کشور است.

حاجی بابایی در پاسخ به سوالی درباره میزان موفقیت آمیز بودن طرح تحول بنیادین گفت: در طرح تحول بنیادین، مهم تغییر نگرش ها و دیدگاه ها است و مباحث اجرایی در مراحل بعدی قرار دارد.

وی افزود: با اجرای طرح تحول بنیادین از ابتدای مهرماه امسال، 40 سیاست کاری در وزارت آموزش و پرورش با کمترین مشکل و بیشترین موفقیت اجرایی شده که یکی از آنان موضوع تغییر نظام آموزشی بوده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مثلا در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است که تعداد هنرستان های فنی و حرفه ای و نیز دانش آموزان آن از 30 درصد به 50 درصد افزایش یابد و اکنون که در سال دوم اجرای برنامه پنجم توسعه هستیم این عدد به 45 درصد رسیده که از مهرماه سال آینده قطعا از مرز 50 درصد عبور خواهیم کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها