دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آنچه که می‌تواند به آرمان مهم مردم سوریه کمک کند، این است که سازوکارهای دموکراتیک و زمینه گفت‌وگوهای ملی فراهم شود.
کد خبر: ۵۳۸۲۱۱

به گزارش فارس، سعید جلیلی در سفر خود به دمشق در کنفرانسی مطبوعاتی با تاکید بر این‌که باید رابطه قوی و مستحکمی بین مردم و دولت وجود‌داشته باشد، تصریح کرد: هر چقدر این رابطه محکم‌تر باشد، باعث می‌شود که دولت و مردم سوریه از حقوق خود پشتیبانی کنند.

وی با اشاره به این‌که برگزاری گفت‌وگوهای ملی می‌تواند کمک کند که مردم سوریه، آنچه را که می‌خواهند انتخاب کنند، عنوان کرد: برای همین از ابتدا بیان کردیم که راه‌حل سوریه فقط باید سوری باشد و همه کمک کنند که گفت‌وگوهای ملی شکل گیرد و در این چارچوب مردم سوریه در مورد آینده خود بحث کنند و تصمیم بگیرند.

وی در این نشست، درخصوص حمله اسرائیل به سوریه عنوان کرد: در یک دهه اخیر مقاومت، پیروزی‌های چشمگیری داشته است که در جنگ‌های 32 روزه، 22 روزه و 8 روزه حاصل شد.

وی با اشاره به نقش سوریه در این پیروزی‌ها تصریح کرد: این نقش غیرقابل انکار است. از سوی دیگر شاهد ضعف بیش از پیش اسرائیل هستیم. برای همین رژیم صهیونیستی برای خروج از این ضعف‌ها، توطئه‌ به کار بست تا جهان اسلام را به خود مشغول کند.وی افزود: اسرائیل و متحدانش دنبال این هستند که قدرتی را که حول محور مقاومت شکل گرفته است، به جای این‌که علیه اسرائیل باشد، معطوف به اختلافات داخلی مسلمانان کنند.جلیلی گفت: یکی از توطئه‌هایی که علیه جهان اسلام صورت گرفت، این بود که خواستند اختلافات درونی در جهان اسلام ایجاد کنند تا بتوانند فشاری را که امروز علیه اسرائیل ایجاد شده است، کاهش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها