جدال سایپا و شهرداری ارومیه برای تصاحب آخرین سهمیه پلی آف؛

لیگ برتر والیبال در ایستگاه آخر

ایران استانداردهای جهانی را دارا ست

ربادنگو: موفقیت ولاسکو در ایران عالی بود

مشاور بین المللی فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه خولیو ولاسکو در ایران موفق بوده اعلام کرد که ایران می تواند در لیگ جهانی پیشرفت والیبال خود را به دنیا نشان دهد.
کد خبر: ۵۳۷۸۹۳
ربادنگو: موفقیت ولاسکو در ایران عالی بود


مشاور بین المللی فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه خولیو ولاسکو در ایران موفق بوده اعلام کرد که ایران می تواند در لیگ جهانی پیشرفت والیبال خود را به دنیا نشان دهد.
پیرو ربادنگو در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی فدراسیون والیبال در مورد موضوعات مختلف والیبال ایران اظهار نظر کرد.
وی که سالها تجربه حضور در تیم ملی ایتالیا، حضور در لیگ جهانی و مسابقات المپیک به همراه تیم ملی ایتالیا را درکارنامه خود دارد، فارغ التحصیل رشته داروسازی است و در کنار فعالیت پزشکی اش، به طور جدی به فعالیت های ورزشی هم می پردازد. او که 6 سال ریاست کمیته مسابقات فدراسیون جهانی والیبال FIVB را در اختیار داشت با پیشنهاد محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال برای ارائه مشورت در برگزاری هرچه باشکوه تر مسابقات لیگ جهانی والیبال به ایران آمده تا تجربیاتش را در اختیار مسئولان والیبال کشورمان قرار دهد.
او در این باره گفت: "داورزنی را سالها است که می شناسم و رابطه دوستانه ای با او دارم. زمانی که من را دعوت کرد تا به ایران بیایم و در برگزاری مسابقات لیگ جهانی به ایران کمک کنم خوشحال شدم و در حال حاضر تنها با فدراسیون والیبال ایران همکاری دارم."
ربادنگو در مورد امکانات ایران گفت: "در بازدید کوتاهی که از سالن مسابقات داشتم همه چیز در نظر اول در سطح عالی بود و باید بگویم که امکانات ایران در سطح بالای جهانی است. تنها بعضی موارد ناچیز است که باید در سالن هماهنگ شود."
ولاسکو موفق بوده
ربادنگو در مورد شرایط والیبال ایران گفت: "مهمترین مساله این است که باید در زمان های مختلف پیشرفت یک تیم را دید و این موضوع بستگی به مربی، بازیکنان و مردم آن کشور دارد. فدراسیون ایران اهدافی دارد که به آنها رسیده؛ قهرمانی در قاره آسیا، وارد شدن به لیگ جهانی و حضور در انتخابی المپیک است. ایران به هر سه هدفش رسیده است. اما باید از ولاسکو تشکر کرد. اما او عضوی از یک گروه است که با همکاری دیگران موفق می شود یعنی به تنهایی نمی تواند کار کند. والیبال رشته ای تیم است که هیچ کس نمی تواند به تنهایی موفق شود."
وی افزود: "حضور ولاسکو در ایران عالی بود. ایران در موقعیتی قرار داشت که نیاز به پیشرفت و پرش داشت که با ولاسکو این اتفاق افتاد. حتی قبل از او ایران زمینه رسیدن به سطح بالاتر را هم داشت. به هر حال یک دانه را نمی توان در بیابان کاشت و نیاز به محیط مناسب دارد و معتقدم ایران این زمینه را داشت. ولاسکو این توانایی را دارد که بهترین ها را از میان مردم انتخاب کند. هر زمان که فرصت خوب کار کردن داشته به خوبی کار کرده و نتیجه گرفته است. مثلا وقتی به تیم ملی ایتالیا رفت (زمانی که ایتالیا در سطح ایران بود) آن زمان گروه خوبی از بازیکنان فرصت بازی ، برد و باخت داشتند و در نهایت کارش با بهترین نتیجه پیش رفت. همه اینها به این دلیل بود که فدراسیون، بازیکنان و مردم به او اعتماد کردند و نتیجه گرفتند. در ایران هم همینطور است وقتی همه به ولاسکو اعتماد کردند به تدریج موفقیتش بیشتر شد."
ایران در سطح دوم جهان
رییس سابق کمیته مسابقات فدراسیون جهانی والیبال در مورد شرایط ایران گفت: "نمی توانیم تیمی را سال به سال مقایسه کنیم. ببینید تیم هایی چون برزیل، روسیه و لهستان در بالاترین سطح هستند. تیم های زیادی در سطح دوم و بعد از این تیم ها حضور دارند که می توان از ایتالیا، بلغارستان، صربستان، امریکا، کوبا و ژاپن نام برد. در حال حاضر ایران هم در این سطح است حتی آلمان هم می تواند در این رده باشد که البته بستگی به بعضی شرایط دارد. فکر می کنم ایران نیاز دارد که در مقابل تیم های سطح بالا بازی بیشتری انجام دهد و این تنها راه پیشرفت است. وقتی که با این تیم ها بازی می کنید می توانید تفاوت ها را ببینید البته نه دو سال یکبار. این فرصت خوبی برای ایران است که در لیگ جهانی بازی کند."
ربادنگو همچنین در مورد اهداف فدراسیون والیبال ایران که می خواهد جزو 4 تیم اول جهان شود تاکید کرد: "پیشرفت در نتیجه کارهای زیادی به دست می آید. باید چند مورد را در نظر داشت، اول اینکه هدف روشن باشد، دوم پیدا کردن کادرفنی و سوم داشتن بازیکنان سطح بالا به اندازه کافی. در اینصورت است که می توان به اهداف مورد نظر دست یافت."
توانایی حضور در لیگ های اروپایی
مشاور بین المللی فدراسیون والیبال در مورد لیگ گفت: "تیم ملی و لیگ نمونه ای از فعالیت های یک فدراسیون است. بعضی فدراسیونها هستند که لیگ ندارند و بازیکنانشان در خارج از کشورشان بازی می کنند. در مورد ماندن بازیکنان در ایران باید بگویم که پرداخت پول خوب در ایران دلیل خوبی برای ماندن ایرانی ها در لیگ خودشان است و می دانم که بازیکنان ایرانی در سطح بالایی بازی می کنند. برخی بازیکنان توانایی و ظرفبت بالای بازی را دارند و می توانند در لیگ های اروپایی بازی کنند."
ربادنگو در مورد بازیکنان خارجی حاضر در لیگ ایران توضیح داد: " آن روی سکه هم همین است. شما بازیکنان خارجی را می آورید که سطح بازیکنان ایرانی را بالا ببرند. این بستگی به سیاست فدراسیون هر کشور دارد مثلا اگر بازیکنان خارجی زیادی را به کشورتان بیاورید داخلی ها کمتر بازی می کنند و برعکس. در دهه 80 برزیل دست به اعزام بازیکنانش به سایر کشورها زد تا پیشرفت کنند اما بعد از پنج سال همه آنها را بازگرداند و دیگر اجازه رفتن به آنها نداد. آن زمان برزیلی ها در سطح بالایی بازی کردند اما وقتی رفت و آمدشان متوقف شد سطحشان پایین آمد و لیگشان هم نزول پیدا کرد. اما این موضوع در ایتالیا موضوع متفاوت است. بازیکنان ایتالیایی پیشرفت کردند چون ایتالیا بازیکن خارجی آورد بازیکنانی از آمریکا، روسیه و بلغارستان. آنها کمک کردند تا سطح والیبال ایتالیا بالا رود. ایتالیایی ها شانس زیادی برای بازی در کشورشان ندارند و این سیستم و تاریخ والیبال ایتالیا است. به هرحال نمی توان گفت کدام فاکتو قالب است."
گروه سخت ایران در لیگ جهانی
پیرو ربادنگو با اشاره به حضور ایران در لیگ جهانی گفت: "فکر می کنم گروهی که ایران در آن قرار دارد سطح بالایی دارد. امسال به غیر از روسیه بازیهای زیادی را ندیدم اما فکر می کنم سایر تیم های گروه B هم سطح با ایران هستند و این فرصت خوبی است که ایران خودش را نشان دهد. درست است که روسیه قهرمان المپیک است و لیگ خوبی هم دارند اما نمی توان گفت که این تیم قهرمان گروه خود می شود یانه. به هر حال این گروه گروه خوبی برای ایران در لیگ جهانی است."
وی دو مورد افزایش شمار تیم ها در مسابقات افزود: "طبق فرمول FIVB ایران برای مسابقات 2014 هم جزو 18 تیم می ماند. در مورد تبدیل 16 تیم به 18 تیم برای لیگ جهانی هم باید بگویم که این به دلیل ورود بیشتر سرمایه  به والیبال است. لیگ جهانی یک لیگ تجاری است که توجه زیدی به درآمد زایی در آن می شود. این مساله در مسابقات رده جوانان و نوجوانان و بخش زنان و مردان اتفاق افتاد تا تعداد تیم های بیشتری وارد مسابقات شوند."
نسل خوبی دارید
ربادنگو در مورد رده نوجوانان و جوانان ایران توضیح داد: "نظر دادن راجع به این رده سخت است اما شما نسل خوبی دارید. بازیکنان این رده ها نهایتا 2 تا 4 سال می توانند در رده هایشان بازی کنند اما بعد می روند و افراد جدید می آیند. اگر بازیکن مستعد نداشته باشید ادامه دادن قهرمانی ها سخت است. شاید روسیه 20 سال قبل در رده نوجوانان قهرمان شد و بعد از آمدن به رده بزرگسالان هم قهرمان شد. آنها در مراحل مختلف زمانی بالا آمدند. در طرف مقابل اگر نتیجه نوجوانان برزیل را ببینید افتضاح بود! اما تیم بزرگسالانشان بسیار قوی هستند."
وی در ادامه در مورد بازیکن سالاری در تیم های ملی گفت: "بازیکن باید مطیع باشد و دستورات مربی را اجرا کند حتی اگر فکر کند آن روش غلط است. اجرای دستورات سرمربی قانون بازی است."

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها