تصادف عمدی، شگرد زورگیران

مردی که با تصادف عمدی رانندگی در جنوب تهران و به بهانه پرداخت خسارت و تعمیر خودروهای آسیب دیده، رانندگان را به شهرری و حومه آن می‌کشاند و با همدستی دوستش آنها را کتک می‌زد و اموالشان را می‌دزدید، همراه همدستش دستگیر شد.
کد خبر: ۵۳۵۷۸۳
تصادف عمدی، شگرد زورگیران

متهمان اعتراف کردند، علاوه بر این دزدی‌ها، خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی و پارک شده در خیابان‌های شهر را نیز سرقت می‌کردند.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری، علیه دو مرد به اتهام سرقت مقرون به آزار شکایت کرد.

شاکی گفت: روز حادثه پس از دریافت دو میلیون تومان از بانک در حال بازگشت به خانه‌مان بودم که در نزدیکی پارکینگ عبدل‌آباد تهران، پرایدی با خودرویم تصادف کرد. راننده پراید با ادعای این‌که مدارکش را همراه ندارد، از من خواست پس از ترسیم کروکی توسط پلیس همراه وی به تعمیرگاه دوستش بروم تا خودرویم را تعمیر و خسارت مرا هم پرداخت کند.

شاکی اضافه کرد: پس از ترسیم کروکی توسط پلیس، به خواسته راننده پراید، با خودرو پشت سر خودروی او حرکت کردم. او حوالی شهرری توقف کرد و من هم برای بررسی موضوع، خودرویم را در حاشیه خیابان متوقف کردم که در همین موقع راننده خطاکار با قمه مرا تهدید کرد.

محبوس شدن راننده از سوی دزدها

شاکی یادآور شد: در این هنگام مرد چاقو به دست دیگری هم به مرد سارق ملحق شد و هر دو پس از سرقت دو میلیون تومان پولم، در خودرو را قفل و فرار کردند.

با اطلاعاتی که ماموران از شاکی به دست آوردند، چهره‌نگاری رایانه‌ای از دو متهم فراری انجام شد و هر دو تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

در ادامه، افراد دیگری هم با حضور در مرکز پلیس، شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند که با تحقیق از این افراد معلوم شد، اموال آنها نیز به شیوه‌ای مشابه به سرقت رفته است.

در مرحله بعدی مشخص شد، تصاویر رایانه‌ای به دست آمده از متهمان با یکدیگر مطابقت دارد و به نظر می‌رسد هر دو متهم فراری در این سرقت‌ها نقش دارند.

مردم، مالباخته را از دام دزدها نجات دادند

در حالی که جستجو برای دستگیری متهمان ادامه داشت، چند روز پیش مردی با مرکز پلیس تماس گرفت و خبرداد در دام دو سارق گرفتار شده و مردم او را نجات داده‌اند، اما سارقان با یک دستگاه موتورسیکلت متواری شده و خودروی خود را در محل جا گذاشته‌اند.

ماموران انتظامی با حضور در محل و تحقیق از مالباخته متوجه شدند وی با خودروی پراید سارقان تصادف کرده و صاحب آن، از او خواسته تا همراه وی برای تعمیر خودرو به شهرری بیاید که در نزدیکی این شهر، موتورسواری به وی ملحق شده و با تهدید قمه و چاقو پول‌هایش را سرقت و وی را در خودرویش حبس کرده‌اند که مردم با مشاهده سارقان، قصد دستگیری آنها را داشتند که هر دو با موتورسیکلت متواری شده‌اند.

به این ترتیب خودروی به جا مانده از متهمان، برای مشخص شدن هویت مالک خودرو به پارکینگ پلیس منتقل و در استعلام از اداره راهنمایی و رانندگی مالک خودرو شناسایی و به مرکز پلیس احضار شد.

با تحقیق از این مرد، معلوم شد خودرویش را به یکی از اقوامش امانت داده بود تا آن را تعمیر کند، اما او متواری شده و مالک خودرو نیز شکایتی مبنی بر سرقت خودرویش در مرکز پلیس به ثبت رسانده است.

در ادامه تحقیقات با مشخص شدن هویت یکی از سارقان، مخفیگاه وی در اسلامشهر شناسایی و وی دستگیر شد.

متهم با انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری در بازجویی به سرقت مقرون به آزار رانندگان و نیز دزدیدن خودروهای مردم اعتراف کرد.

اعتراف متهم

متهم با اشاره به نحوه دزدی هایش گفت: ابتدا خودروهای مختلف را سرقت و با این خودروها افرادی را که با خود پول حمل می‌کردند، شناسایی و با ایجاد تصادف با خودروهای این افراد به بهانه پرداخت خسارت و تعمیر خودرویشان، رانندگان را فریب می‌دادم.

متهم اضافه کرد: در مرحله بعدی با همدستی دوستم و با تهدید قمه و چاقو رانندگان را کتک می‌زدیم و پس از سرقت پول و اموال قیمتی‌شان، آنها را در خودرو محبوس کرده و متواری می‌شدیم. بعد از چند سرقت با خودروهای مسروقه، آنها را در تعمیرگاهی در شهریار تعمیر کرده و با مدارک جعلی می‌فروختیم.

در پی اظهارات این متهم، دیگر همدست وی هم شناسایی و دستگیر شد و به همدستی با دیگر متهم پرونده در دزدی‌های خشن از مردم اعتراف کرد.

در ادامه، ماموران تعدادی از خودروهای مسروقه را که متهمان در دزدی‌هایشان از آنها استفاده می‌کردند شناسایی و توقیف کردند و به مالباختگان تحویل دادند.

بنا بر این گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها