نکته‌ای که البته گویا باز هم کرش اعتقاد چندانی به آن ندارد و می‌خواهد با بازیکنان با تجربه فوتبال و درپی کسب نتیجه، با تیم اصلی خود در رقابت‌های غرب آسیا شرکت کند.
کد خبر: ۵۳۴۵۵۹
کرش نباید ازنسل دوم تیم ملی غافل باشدحالا که تیم ملی فوتبال در راه حضور در جام‌جهانی 2014 برزیل، کارش به اگر و اما کشیده شده، شرط عقل و منطق این است که کارلوس کرش سرمربی تیم ملی به نسل دوم تیم ملی در رقابت‌های غرب آسیا به معنای واقعی میدان دهد.
 
بی‌شک با توجه به فاصله زیاد موجود با بازی بعدی تیم ملی در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی با قطر (چهاردهم خرداد 92) منطق حکم می‌کند که کارلوس کرش پرتغالی با صرف‌نظر کردن از نام‌ها، به جوانان جویای نامی میدان دهد که تا اینجا موجودیت خود را در عرصه لیگ فوتبال به رخ کشیده‌اند. جوانانی چون آرش افشین، یعقوب کریمی، بختیار رحمانی، شهرام گودرزی، اسماعیل شریفات، رضا حقیقی، عباس محمدرضایی، مصطفی سیفی، سید ایمان موسوی، مهرداد جماعتی و خیلی نام‌های دیگر که در صورت میدان دیدن قادرند پا جا پای بزرگان فوتبال گذاشته و با خود انرژی تازه‌ای را به کالبد تیم ملی تزریق کنند. هر چند کرش طی این همه مدت بر تجربه بین‌المللی بازیکنان با تجربه تیم خود تاکید کرده و بندرت پذیرفته است که نیروهای جوان را به ترکیب تیمش اضافه کند، اما یقینا امروز زمان میدان دادن و صیقل خوردن مهره‌های جوان فوتبال در رقابت‌هایی چون غرب آسیاست که قرار است از هفته آینده در کویت آغاز شود.
 
نکته‌ای که البته گویا باز هم کرش اعتقاد چندانی به آن ندارد و می‌خواهد با بازیکنان با تجربه فوتبال و درپی کسب نتیجه، با تیم اصلی خود در رقابت‌های غرب آسیا شرکت کند. رویکرد کرش به با تجربه‌ها در شرایطی است که تیم‌های دیگر به جوانان خود میدان لازم را می‌دهند و بر خلاف ما نیز چندان به نتیجه بها نمی‌دهند تا از قبال حضور در چنین تورنمنت‌هایی برای حضور در میادین بزرگ‌تر دورخیز کنند.
 
در اینجا ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در شرایطی به کار و عملکرد کارلوس کرش خرده گرفته می‌شود که وی با وجود حضور بیست ماهه‌اش در فوتبال ایران، نتوانسته است تغییر و تحولات مورد نظر اهالی فوتبال را در سطح تیم ملی به وجود آورد. در حقیقت هر چند منطقی نیز به نظر می‌رسد که فدراسیون از سرمربی پرتغالی تیم ملی حمایت کند، اما این نباید به منزله این باشد که ما دربست مرعوب نظر کرش شویم و مطابق خواست و نظر او به جلو گام بر داریم. یقینا برای همین مسابقه‌های غرب آسیا، فدراسیون باید از کرش بخواهد از جوانان و پدیده‌های لیگ استفاده کند. بی‌تردید اگر این سیاست اصولی مورد توجه قرار بگیرد دیگر نباید شرایط ما در درون دروازه تیم ملی به گونه‌ای باشد که فقط روی مهدی رحمتی حساب کنیم. به طور مسلم تیم ملی در هر پست باید از چند بازیکن خوب و همتراز بهره‌مند باشد و این نکته‌ای است که کرش انتظار می‌رود.
 
تیم ملی که پنجشنبه یا جمعه این هفته عازم کویت خواهد شد، در رقابت‌های غرب آسیا با تیم‌های عربستان، بحرین و یمن همگروه است و این فرصت خوبی خواهد بود تا فوتبال ایران با جوانان خود به مصاف رقبای آسیایی برود.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها