5 نفر از این اوباش در درگیری مسلحانه با پلیس بازداشت شده‌اند

عملیات شبانه برای دستگیری 58 شرور

با عملیات مشترک پلیس آگاهی تهران و اداره پلیس اطلاعات و امنیت شهرری، ماموران موفق به دستگیری 58 نفر از اراذل و اوباش، سارقان کیف‌قاپ و زورگیر در شهرری و جنوب تهران شدند.
کد خبر: ۵۳۲۰۶۳

در این عملیات، پنج نفر از متهمان که هنگام فرار به سوی ماموران تیراندازی کرده بودند، در تیراندازی متقابل از سوی پلیس زخمی شدند.

به گزارش جام‌جم، سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جهت اجرای نهمین طرح ارتقای امنیت اجتماعی در ارتباط با برخورد با اخلالگران نظم و امنیت و اراذل و اوباش سطح شهر تهران از دستگیری 58 نفر از اراذل و اوباش، سارقان و زورگیران جنوب تهران و منطقه شهرری خبرداد و در جمع خبرنگاران گفت: چندی پیش در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر این‌که تعدادی از افراد سابقه‌دار و اراذل و اوباش با ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان، آرامش را از آنها در منطقه شهرری و جنوب تهران سلب کرده‌اند، تحقیقات در این زمینه آغاز و پاتوق آنها زیر نظر گرفته شد تا سرانجام ماموران، مخفیگاه‌های جدید آنها را پیدا کردند.

دستگیری متهمان سابقه‌دار

وی افزود: با هماهنگی قضایی با مسئولان دادسرای شهرری، از شامگاه یکشنبه تا بامداد دوشنبه – دیروز – ماموران وارد مخفیگاه این افراد در شهرری و جنوب تهران شده و در عملیات‌های ویژه پلیسی موفق به دستگیری 58 نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار شدند که در زمینه تخریب اموال عمومی، شرارت، زورگیری و کیف‌قاپی فعالیت داشتند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به کشف تعدادی سلاح‌ سرد و گرم از مخفیگاه متهمان، تصریح کرد: در جریان دستگیری یک گروه از این متهمان، آنها برای فرار از دست ماموران، به سمت آنها شلیک کردند که پلیس به تیراندازی متقابل با این اوباش پرداخت و در حالی موفق به دستگیری آنها شد که پنج نفر از متهمان در درگیری مسلحانه با پلیس زخمی و سپس دستگیر شدند. وی اضافه کرد: سه نفر از متهمان هنوز در بیمارستان بستری هستند و دو نفر دیگر مرخص شده و تحقیقات از آنها برای مشخص شدن جرایمشان آغاز شده است.

برخورد قاطع پلیس و قوه قضاییه با افراد شرور

ساجدی‌نیا با اشاره به تعامل خوب پلیس و قوه قضاییه برای دستگیری و برخورد قاطع با اراذل و اوباش، یادآور شد: خوشبختانه همکاری‌ و تعاملات پلیس و قوه قضاییه در این ارتباط چشمگیر بوده؛ به‌گونه‌ای که پس از دستگیری این متهمان، جلسه‌ای با دادستان شهرری مبنی بر صدور احکام بازدارنده برای افراد دستگیرشده برگزار شده است. چندی پیش هم از 173 نفر از اراذل و اوباشی که در طرح‌های قبلی از سوی پلیس دستگیر شده‌ بودند، تنها شش نفر آزاد شدند و بقیه همچنان در زندان به سر می‌برند.

وی با بیان این‌که با اخلالگران نظم و امنیت عمومی و اراذل و اوباش قاطعانه برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم چنانچه اموالشان از سوی این متهمان تخریب یا سرقت شده یا از سوی متهمان مورد زورگیری قرار گرفته‌اند، به اداره پلیس آگاهی تهران، اداره پلیس اطلاعات و امنیت شهرری یا دادسرای این شهر مراجعه و از متهمان شکایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها