گوشه‌ای از کارهای عام‌المنفعه ستاره آرژانتینی

مسی و بنیاد خیریه‌اش

اردیبهشت امسال، خبری جالب در همه خبرگزاری‌های دنیا مخابره شد: «لیونل مسی، هزینه‌های درمانی یک پسر مراکشی را تقبل کرد.» داستان از این قرار بود که ولید کشاش، پسرک دوازده ساله مغربی به سبب کمبود هورمون رشد در بدنش دچار بیماری شده است و پدر خانواده به سبب فقر، توان پرداخت هزینه‌های درمانی وی را ندارد. پسرک که آرزوی فوتبالیست شدن داشته و بازیکن آرژانتینی را الگوی خویش قرار داده بود، از طریق اینترنت از مسی کمک خواست. مسی نیز با تقبل تمامی هزینه‌های درمانی او تا شش سال آینده، باعث شادی پسر و خانواده‌اش شد، اما این تنها گوشه‌ای از کارهای خیرخواهانه جوان بیست و پنج ساله‌ای است که دنیا را مبهوت فوتبال ناب خویش کرده است.
کد خبر: ۵۲۵۸۸۹

فقر در کودکی

لیونل مسی، فرزند یک کارگر کارخانه و مادرش نظافتچی بود. پسرک، کودکی خویش را در بازی با توپ و قرار دادن خود در جایگاه ستارگان آلبی سلسته (آرژانتین) می‌گذراند و تلاش می‌کرد با بالا بردن تکنیک، خود را بالاتر بکشد. ولی در یازده سالگی، پزشکان تشخیص دادند فقدان هورمون رشد می‌تواند باعث صدمات جبران‌ناپذیری برای لئو شده و باید بسرعت هورمون‌های لازم از طریق تزریق به بدن او وارد شود.

پدر به دنبال موضوع رفت، ولی عدم بنیه مالی سبب شد او نتواند داروهای لازمه را که ماهانه 900 دلار هزینه در پی داشت، بخرد. این کمبود هورمون باعث رشد کم وی شد، ولی به گفته مسی، عشق به فوتبال مانع تسلیم نشدن می‌گشت. او تلاش می‌کرد با بالا بردن تکنیک خود و گرداندن توپ روی زمین، نبود قدرت بدنی را جبران نماید. سرانجام این کارل رکساچ، مدیر وقت آبی اناری‌ها بود که با واسطه به استعداد وی پی برد و با گذاشتن یک قرار ملاقات، پدر مسی را متقاعد به انتقال او به اسپانیا کرد و از زور هول بودن، قرارداد را روی دستمال کاغذی روی میز رستوان نوشت! پذیرش هزینه‌های درمانی لئوی کوچک نه‌تنها باعث شد وی نجات یابد، بلکه دنیا توانست شاهد هنرنمایی‌های او در مستطیل سبز باشد.

بنیاد مسی

لئو وقتی مراحل رشد، شهرت و موفقیت را پشت‌سر گذاشت، هرگز فراموش نکرد از کجا آمده است و در عوض تلاش کرد فرصت خدا داده به خود را در اختیار سایر کودکان دنیا قرار دهد.

او ابتدا موسسه‌ای را بنیان نهاد که وظیفه‌اش شناسایی کودکان با مشکل هورمون رشد در اسپانیا و سپس آرژانتین بود تا بلکه دیگر کودکی از این بیماری به سبب فقر رنج نبرد، اما گام مهم بعدی وی، بالاتر بردن کیفیت سرویس‌‌دهی به کودکان سراسر جهان بود که از سال 2007 به صورت رسمی از جانب شماره ده آرژانتینی آغاز شد. لئو به دنبال کودکانی با بیماری‌های خاص است و در این راه از هنر و توان پزشکان متخصص در گوشه گوشه دنیا بهره می‌گیرد.

ساخت پارک‌‌های فناوری و زمین‌های چمن در نقاط دور افتاده دنیا، بخشی دیگر از فعالیت‌های بنیاد مسی است. او طی سال‌های اخیر، دیگر آن چهره جوان سال‌های قبل نبوده و با اشراف به موقعیت خویش میان هواداران فوتبال در دنیا تلاش دارد از این مساله برای رسیدگی بیشتر به حال محرومان بهره ببرد. مسی جدای از کودکان بیمار به وضع کودکان فقیر ولی با استعداد نیز می‌پردازد. شاید هفته‌ای نباشد که نام و عکس وی را در کنار تعدادی از کودکان بی‌بضاعت یا افتتاح یک مجموعه برای آنها نبینیم. این فعالیت‌ها در چند هفته اخیر که شاهد تولد پسر وی بوده‌ایم رنگی جدید به خود گرفته و حالا مسی از جایگاه یک پسر فقیر سابق می‌تواند خود را در جایگاه پدران این کودکان نیز بگذارد و به کمک‌های خود رنگ و بویی جدید ببخشد. او در کنار بسیاری از بزرگان تاریخ ورزش، سفیر رسمی حسن نیت یونیسف است و الحق که این نام را نه فقط در حد یک حرف که در عمل با خویش دارد و حضور گاه و بیگاه او در مناطق دور افتاده و فقیرنشین دنیا، بهترین شاهد برای این مدعاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها