«زمانی برای زندگی» با ساختاری نمایشی روی صحنه می‌رود

سازها برای حمایت از بیماران اچ آی وی کوک می‌شود

گروه کر «نامیرا» سی‌ام مهر کنسرتی را با عنوان «زمانی برای زندگی» با همکاری سازمان ملل متحد و موسسه ققنوس در برج میلاد روی صحنه خواهد برد.
کد خبر: ۵۰۹۶۹۵

در نشست خبری که صبح روز گذشته در مقر دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد، برگزارکنندگان این برنامه درباره آن توضیحاتی را ارائه کردند.

در ابتدای این نشست محمدحسین توتونچیان، مدیر موسسه ققنوس و اسپانسر برنامه گفت: کنسرت کلاسیک گروه کر نامیرا که همراه حرکات نمایشی تدارک دیده شده است، سی‌ام مهر ماه امسال از ساعت 20 در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه خواهد رفت.

مدیر موسسه ققنوس در ادامه افزود: این کنسرت از 14قطعه تشکیل شده که آهنگسازی آن با موضوع «پیشگیری انتقال بیماری ایدز از مادر به فرزند» انجام شده است.

فرداد درودی، هماهنگ‌کننده کشوری برنامه‌های مشترک سازمان ملل هم در ادامه این نشست خبری گفت: یکی از راه‌های بسیار موثر در زمینه آگاه‌سازی مردم درباره ایدز استفاده از هنر است. بر همین اساس از ده ماه قبل فرهاد هراتی رهبر گروه نامیرا بازدیدهایی را از مراکز مختلف مختص بیماران اچ آی وی انجام داده و بر اساس آنچه مشاهده کرده شروع به ساخت موسیقی کرده است.

هراتی، آهنگساز و رهبر گروه کر نامیرا هم در این رابطه گفت: ساختار قطعات این کنسرت همچون سایر آثاری که طی سال‌های اخیر منتشر کرده‌ام، ترکیبی از موسیقی کلاسیک و مدرن دارد؛ مجموعه قطعات این اجرا از 14قطعه تشکیل شده که برای آنها نامی انتخاب نشده است و تمامی آنها را با سکوت‌هایی بین سه تا ده ثانیه نسبت به یکدیگر اجرا خواهیم کرد.

او گفت: این قطعات با استفاده از آواها و بدون استفاده از کلام بر اساس موسیقی چند خطی ساخته شده‌ است. قصه را از زمان تولد یک کودک مبتلا به اچ آی وی آغاز می‌کنیم که طی این اتفاق پدر این کودک زیر بار مسئولیت چنین کودکی نمی‌رود و خانواده را ترک می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها