با تشکیل سازمان بیمه سلامت کیفیت خدمات برای همه اقشار جامعه یکسان می‌شود

صدور کارت‌های الکترونیک درمانی با تشکیل سازمان بیمه سلامت

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از صدور دفاتر یکسان و کارت‌های الکترونیکی سلامت با تشکیل سازمان بیمه سلامت در کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۰۹۰۷۲

به گزارش فارس، امیرحسین قاضی‌زاده در خصوص روند و نحوه تشکیل سازمان سلامت افزود: چند هدف مهم باید در این بخش مورد توجه قرار گیرد و مثلا روش اخذ حق بیمه‌ها باید یکسان شود.

وی تصریح کرد: با تشکیل سازمان بیمه سلامت باید کیفیت خدمات برای همه اقشار جامعه یکسان و با نگاه سلامت‌محور باشد ضمن این‌که در حوزه سازمان بیمه سلامت، باید به دو موضوع پیشگیری و بهداشت توجه ویژه‌ای شود.

قاضی‌زاده گفت:‌ یکی از مهم‌ترین‌ ماموریت‌هایی که از سازمان بیمه سلامت خواسته شده این است که تمامی منابع مالی در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث نظارت باید در ساختار سازمان بیمه سلامت مورد توجه قرار گیرد، ضمن این‌که در بحث بیمه تکمیلی نیز باید سازمان بیمه سلامت مدیریت و نظارت کند.

وی گفت: متاسفانه یکی از مواردی که در سازمان بیمه خدمات درمانی پیشین مغفول مانده بود این بود که پرداختی‌ها از جیب مردم کاهش نمی‌یافت که این خلاف مقررات و قوانین حوزه سلامت بود. به گفته وی چشم‌انداز در حوزه سلامت و بخصوص در راه‌اندازی و تشکیل سازمان بیمه سلامت این است که یک بیمه پایه کامل برای آحاد جامعه داشته باشیم و به دو مقوله سلامت و پیشگیری توجه ویژه‌ای شود.

قاضی‌زاده تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت باید بکوشد کد الکترونیک را در حوزه سلامت برای هر فرد طراحی کند و در واقع به سمتی حرکت کنیم که آحاد جامعه از یک دفترچه در بخش درمان و بیمه‌ای استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: نظارت بر عملکرد مالی یکی دیگر از وظایف سازمان بیمه سلامت است که در این بخش این سازمان باید بر عملکرد مالی سایر صندوق‌های بیمه‌ای مدیریت و نظارت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها