25بیمارستان استان تهران فرسوده است

معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت: اینک 25 بیمارستان در این استان فرسوده است که تلاش برای بازسازی و مقاوم سازی آنها جریان دارد.
کد خبر: ۵۰۷۴۹۸

نعمت الله ترکی در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع 55 واحد بیمارستان فرسوده در استان طی چند سال اخیر تعداد 30 بیمارستان بازسازی و مقاوم سازی شده و تلاش خواهیم کرد 25 بیمارستان فرسوده دیگر از طریق تخصیص بودجه ملی و حمایت استانداری بازسازی و مقاوم سازی شود.

وی با بیان اینکه استان تهران در نقطه مرکزی گسل زلزله قرار دارد، گفت: عملیات مقاوم سازی مراکز آموزشی و عمومی استان تهران باشتاب در دست اجراست.

ترکی ادامه داد: عملیات مقاوم سازی و بازسازی مراکز حساس عمومی و آموزشی استان تهران از سال 88 آغاز شده و ادامه دارد.

وی توضیح داد: از سال 88 تعداد 520 مرکز و واحد آموزشی فرسوده در استان تهران شناسایی شد که تاکنون 140 مرکز آن بازسازی و مقاوم سازی شده است.

ترکی گفت: عملیات بازسازی و مقاوم سازی 375 مرکز آموزشی فرسوده استان تهران نیز با اعتباری افزون بر 800 میلیارد تومان در دست اجراست.

معاون استاندار تهران اظهارکرد: همچنین 16 هزار مسکن روستایی در قالب طرح مسکن روستایی در حال مقاوم سازی است که برای اجرای آنها تسهیلاتی با سود کم به روستاییان واگذار شده است.

وی گفت: عملیات زیربنایی و ایجاد بسترهای مناسب برای مقابله با هر حادثه ای در استان تهران برای مواقع بحران انجام شده است.

معاون استاندار تهران افزود: در این زمینه 30 واحد سوله نیز برای نگهداری بخشی از تجهیزات امداد و نجات در سطح شهرستان های استان احداث شده است.

ترکی برگزاری رزمایش های امداد و نجات ویژه مردم و دستگاههای اجرایی را مناسب خواند و گفت: این رزمایش ها سبب می شود دانش و آمادگی مردم و دستگاههای متولی در مقابله با هر حادثه ای افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها