معاون فنی مرکز توسعه شبکه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت از راه‌اندازی سیستم ارجاع به صورت الکترونیکی تا 20 روز آینده خبر داد و گفت: تمام فرآیندهای برنامه پزشک خانواده و سامانه الکترونیک سلامت تا پایان دولت دهم اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۵۰۳۸۵۷

سیدرضا مظهری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با راه‌اندازی سیستم ارجاع الکترونیکی در صورتی که فردی به پزشک خانواده مراجعه کند و براساس تشخیص پزشک مربوط، مقرر شود به سطح تخصصی ارجاع داده شود، محتوای ارجاع، نتیجه ویزیت پزشک و نوع خدمت تخصصی در سطح دوم مشخص می‌شود و پزشک مربوط با ارائه یک کد پیگیری به بیمار، وی را به سطح دوم ارجاع می‌دهد.

براساس توضیحات معاون فنی مرکز توسعه شبکه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اگر بیمار به پزشک متخصص طرف قرارداد با برنامه پزشک خانواده مراجعه کند، کد پیگیری او از سوی متخصص مربوط به سیستم وارد می‌شود و به این ترتیب محتوای نوشته شده از سوی پزشک خانواده برای پزشک متخصص قابل رویت است. در این مرحله نیز متخصص درمان را آغاز می‌کند و پیگیری‌های انجام شده را به صورت هوشمند به سامانه وارد می‌کند. پس از آن بازخورد ارائه شده توسط متخصص نیز در یادآورهای پزشک خانواده مربوط به صورت اتوماتیک مرتبا گوشزد می‌شود.

مظهری با بیان این‌که ویزیت پایه اکنون به صورت هوشمند در سیستم به اجرا گذاشته شده، افزود: پس از انتخاب پزشک خانواده از سوی افراد، اولین خدمتی که انجام می‌شود، ویزیت پایه است. پس از آن نیز سیستم خدمات ارجاع برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا یک ماه آینده بتوانیم در مناطقی که زیرساخت‌های اینترنتی و سخت‌افزاری فراهم باشد، نسخه الکترونیک را نیز اجرایی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها