برنامه «سمت خدا» هر روز ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه 3 سیما پخش می‌شود

بررسی مهدویت، رویکرد جدید «سمت خدا»

برنامه «سمت خدا» بزودی با استفاده از کارشناسان خبره در حوزه مهدویت، این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد. سید عبدالمجید رکنی تهیه‌کننده برنامه «سمت خدا» با بیان این خبر به جام‌جم گفت: با توجه به این‌که بینندگان زیادی از طریق پیامک و ایمیل از ما خواسته‌اند در برنامه به حوزه مهدویت نیز وارد شویم، قرار شد این موضوع را در برنامه مطرح و با کارشناسان درباره آن صحبت کنیم تا بینندگان بتوانند پاسخ سوالات خود را در این حوزه بیابند. همچنین از ماه آینده یک کارشناس جدید به برنامه اضافه می‌شود.
کد خبر: ۵۰۳۷۷۷

رکنی با بیان این‌که در حال برنامه‌ریزی برای ورود به حوزه مسائل و دغدغه‌های قشر نوجوان هستیم، ادامه داد: ما با مشورت‌ و تحقیقاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که به سمت مخاطب خاص در برنامه برویم به این صورت که موضوعات برنامه را به نحوی انتخاب کنیم که به‌طور مثال یک بار موضوعات مخصوص به جامعه معلمان، بار دیگر جامعه دانش‌آموزان یا خانه‌داران را در برنامه مورد بررسی قرار دهیم.

مخاطب اصل برنامه است

وی با بیان این‌که «سمت خدا»‌ درصدد است الگوی زندگی دینی ارائه کند، افزود: به همین دلیل ما درصدد هستیم که در آینده‌ای نزدیک توجه ویژه‌ای به نوجوانان داشته باشیم و با توجه به دغدغه‌های این قشر حساس و آینده ساز در جامعه موضوعات مورد نیاز آنها را با حضور کارشناسان جدیدی در برنامه طرح و بررسی کنیم.

رکنی افزود: از سال 88 و همزمان با میلاد حضرت علی(ع) برنامه «سمت خدا» را با این رویکرد که یک برنامه گفت‌وگو محور دینی باشد،‌روی آنتن بردیم. از همان ابتدا احترام به مخاطب اولویت ما بود. در حوزه کارشناسان هم از همان ابتدا تصمیم گرفتیم کارشناسان مختلف را براساس موضوعات برنامه انتخاب و در جلسات متوالی یک موضوع را بررسی کنیم. این نوع برنامه‌ریزی باعث می‌شود، مخاطب دچار سردرگمی نشود و به اطلاعات جامعی نسبت به یک موضوع دست پیدا کند.

وی درباره انتخاب موضوعات برنامه گفت: همان‌طور که گفتم مخاطب محور اصلی تولید برنامه «سمت خدا» است و ما سعی می‌کنیم از محتوای پیامک‌ها و ایمیل‌هایی که بینندگان برای ما ارسال می‌کنند، موضوعات مورد نیاز آنها را انتخاب کنیم.

ابراز وجود نمی‌کنم

وی درباره نجم الدین شریعتی مجری برنامه گفت: شریعتی با اجرای برنامه زلال احکام توانایی خود را در اجرای برنامه‌های دینی نشان داد. همچنین بعد از برنامه زلال احکام به این دلیل که نمی‌خواستیم مخاطبان سنتی برنامه را از دست بدهیم بهترین گزینه برای جذب مخاطبان دینی و هدایت آنها به برنامه سمت خدا نجم‌الدین شریعتی بود.

رکنی درباره خصوصیات شریعتی گفت: او خیلی صبور است و هیچ‌گاه سخن کارشناس برنامه را قطع نمی‌کند و سکوت همراه با تقوای او مرا مطمئن کرد که وی بهترین گزینه برای اجرای برنامه سمت خداست، چرا که مخاطب این برنامه را تماشا می‌کند تا به حرف‌های کارشناس گوش دهد نه‌این‌که اجرای مجری را مورد توجه قرار دهد.

نجم‌الدین شریعتی مجری برنامه «سمت خدا» نیز در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: وقتی تهیه‌کننده برنامه به من پیشنهاد اجرای این برنامه را داد، ابتدا به‌خاطر این‌که با فضای برنامه به‌طور کامل آشنا نبودم، نمی‌دانستم که باید چه نوع اجرایی داشته باشم. اما بعد با کمک وی به این نتیجه رسیدیم که در فضای گفت‌وگو محور این برنامه ‌باید در جایگاه مخاطب بنشینم و به حرف‌های کارشناسان گوش دهم ، چرا که این خواست مخاطب است. اگر میان حرف کارشناس بپرم با این کار حواس مخاطب را پرت می‌کنم و رشته کلام از دست کارشناس خارج می‌شود.

وی افزود: اصولا این شیوه اجرا کمی سخت است و میان مجریان ما کمتر متداول است. من به دنبال این هستم که برنامه حرفش را به مخاطب بزند نه شخص مجری بخواهد ابراز وجود کند.

برنامه «سمت خدا» به تهیه‌کنندگی سیدعبدالمجید رکنی با موضوعات متنوع در حوزه دین از شنبه تا چهارشنبه، ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

مهراوه فردوسی / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها