مواد لازم برای 6 نفر روغن زیتون: 2 قاشق سوپخوری کدو سبز: 2 عدد متوسط
کد خبر: ۴۹۶۲۳۲

اسفناج: 450 گرم

رب‌گوجه‌فرنگی: 2 قاشق‌ سوپخوری

پنیر پیتزا (رنده‌شده)‌: یک پیمانه

تخم‌مرغ: یک عدد

آب: 2 قاشق‌ سوپخوری

لازانیا (خشک)‌: 250 گرم

پنیر پارمزان: یک پیمانه

نمک و فلفل: به مقدار لازم

دارچین: به مقدار دلخواه

طرز تهیه: فر را از قبل روی 450 درجه فارنهایت تنظیم کنید. کدوها را از طول، نصف و بعد آنها را خرد و آغشته به روغن زیتون، نمک و فلفل کنید و کنار بگذارید. درون ظرف فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و یک لایه کدو روی آن بچینید. ظرف را 8 دقیقه در فر بگذارید تا کدوها کبابی شود. ظرف را از فر بیرون بیاورید و در فر را ببندید تا حرارت آن کم نشود. با یک انبر، کدوها را برگردانید و ظرف را دوباره 5 دقیقه در فر بگذارید تا کدوها پخته، نرم و قهوه‌ای شود. ظرف را از فر بیرون بیاورید و درجه فر را تا 350 درجه فارنهایت کم کنید.

چربی، کلسترول و سدیم پایین، منبع خوبی از فولات و منیزیم

اسفناج‌ها را قبل از خردکردن حدود دو سه دقیقه در آب داغ بگذارید تا کمی نرم شود. سپس با آب سرد آبکشی کرده، آن را خرد کنید. در یک ظرف جداگانه پنیر پیتزا و تخم‌مرغ را با هم مخلوط کرده، سپس آب، نمک و فلفل و دارچین را به‌آن اضافه کرده و کنار بگذارید. یک ظرف مستطیل‌شکل انتخاب و داخل آن را کاملا چرب کنید. سپس یک قاشق رب کف ظرف بمالید و آن را پخش کنید، بعد یک ورق لازانیا را کف ظرف بگذارید. حالا یک لایه از مخلوط پنیر و تخم‌مرغ را روی ورقه لازانیا پخش کنید. بعد یک لایه کدو و اسفناج روی آن بریزید. سپس یک قاشق‌ رب و بعد پنیر پارمزان را روی آنها بریزید. این لایه‌ها را همین‌طور تکرار کنید. در آخرین لایه روی ورقه لازانیا رب و پنیر پارمزان بریزید.

قسمت عمده کالری موجود در آن از قند تامین می‌شود

روی ظرف را با فویل پوشانده، آن را درون فر بگذارید. 40 دقیقه منتظر بمانید تا کاملا پخته شود. سپس ظرف را از فر بیرون بیاورید. فویل روی آن را بردارید و دوباره حدود 10 دقیقه درون فر بگذارید تا روی آن طلایی شود. وقتی لازانیا کاملا آماده شد، آن را از فر بیرون بیاورید و حدود دوسه دقیقه بعد که کمی سرد شد، با تزیین دلخواه آن را سرو کنید.

کدو سبز و تاثیر آن بر سلامت بدن

1 ـ فیبر بالای کدو به پیشگیری از یبوست کمک می‌کند و باعث تخلیه سریع‌تر روده از مواد سمی می‌شود. در نتیجه احتمال ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد.

2 ـ منگنز موجود در کدو سبز در سوخت و ساز پروتئین و کربوهیدرات، تولید هورمون‌های جنسی و ساخت اسیدهای چرب و کلسترول موثر است.

3 ـ منیزیم و پتاسیم موجود در کدو به کاهش فشار خون کمک می‌کند. همچنین منیزیم باعث کاهش خطر سکته‌های قلبی می‌شود.

ام‌البنین خانوردی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها