رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: رقم مالیات در ایران جزو نرخ‌های متوسط جهانی است و نسبت به نرخ‌های مالیاتی دنیا رقم بالایی محسوب نمی‌شود.
کد خبر: ۴۸۹۲۷۷
 علی عسکری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نرخ مالیات در برخی کشورهای توسعه یافته 35 درصد و در برخی کشورهای دنیا نیز حدود 18 تا 20 درصد برای اشخاص حقوقی است. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: براساس قوانین، اشخاص حقیقی باید مالیات بیشتری را به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند، بویژه که در یک یا دو دهه اخیر مالیات دریافتی بر اساس توافق بوده است.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده 131 قانون مالیات‌های مستقیم، نرخ مالیات اشخاص حقیقی که جزو بخش خصوصی محسوب می‌شوند از 15 تا 35 درصد به تناسب درآمد تعیین شده است. رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: این رقم در برخی کشورها 65 تا 70 درصد است و بر همین اساس نرخ مالیات در ایران جزو نرخ‌های متوسط رو به پایین محسوب می‌شود.

وی افزود: کشورهای توسعه یافته از این حیث نرخ‌هایی بسیار بیشتر از ایران دارند، اما در همین حال حتی نرخ‌های مالیاتی مصوب در قانون نیز در ایران دریافت نمی‌شود.

به گفته عسکری، نرخ رشد دریافت مالیات اشخاص حقیقی در چند سال اخیر بین 5 تا حداکثر 18 درصد بوده است و این رقم حتی به 20 درصد هم نرسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها