انسجام مثال‌زدنی تکواندو می‌تواند ضامن موفقیت در المپیک باشد

کرمی: همه فکر و ذکرم درخشش در لندن است

یک مدال طلا و دو برنز رقابت‌های جهانی، دو مدال طلا از بازی‌های آسیایی دوحه و گوانگجو، یک طلا و یک نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا، مدال‌های درخور توجه از رقابت‌هایی نظیر دانشجویان جهان و از همه ارزشمندتر مدال برنز المپیک 2004 آتن، در کارنامه یوسف کرمی جوان 29 ساله، اهل میانه می‌درخشد؛ قهرمان شایسته‌ای که هشت سال پس از آن برنز ارزشمند در آوردگاه آتن، حالا در کسوت کاپیتان تیم ملی تکواندو بزرگ‌ترین رویای زندگی هر ورزشکاری یعنی طلای المپیک را جستجو می‌کند.
کد خبر: ۴۸۸۷۸۵

حالا که شمارش معکوس برای المپیک لندن آغاز شده است یوسف کرمی در چه حال است؟ او این سوال «جام‌جم» را این‌گونه پاسخ می‌دهد: خوشبختانه در ماه‌های گذشته تمرین‌های تیم ملی به دور از هر گونه حاشیه و با نظم و انضباط برگزار شد و با توجه به برنامه تمرینی کادرفنی و حمایت‌های لازم فدراسیون بخوبی آماده المپیک شدیم و در این بین نمی‌توان از نقش خوب اردوی آماده‌سازی در کره جنوبی بسادگی گذشت، اردویی که تاثیر بسیار زیادی در روند آماده‌سازی ما داشت.‌ تکواندوی ایران در 12 ـ 10 سال گذشته همواره در رده‌های اول تا سوم دنیا قرار داشته و در سه المپیک گذشته به چهار مدال ارزشمند دست یافته است. کرمی درخصوص این روند موفقیت در تکواندو می‌گوید: کسی نمی‌تواند با قاطعیت از آینده خبر دهد اما همه قرائن و شواهد و برنامه‌ریزی و تلاش خانواده تکواندو در همین مسیر پیش می‌رود. در این میان مهم‌ترین مساله انسجامی است که در مجموعه تکواندو همچون گذشته وجود دارد که می‌تواند ضامن تداوم موفقیت‌های این ورزش پرافتخار باشد. این انسجام تیمی که همه ما از آن می‌گوییم، باور کنید یک شعار نیست، در یک رویداد ورزشی باید کنار تیم ما حضور داشته باشید و ببینید چگونه همه ملی‌پوشان به دور از هرگونه ریا از پیروزی هم شاد و خوشحال و از شکست، اشک در چشمانشان حلقه می‌زند.

متاسفانه حاشیه به جزء جدایی‌ناپذیر ورزش ما تبدیل شده است، اما به نظر می‌رسد این مهم در تکواندو وجود خارجی ندارد، کاپیتان تیم ملی در این باره این‌چنین اظهارنظر می‌کند: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید حاشیه در فلان ورزش وجود ندارد، اما در تکواندو این حاشیه‌ها بخوبی مدیریت می‌شود و از فدراسیون گرفته تا تکواندوکاران اجازه نمی‌دهند حاشیه به تیم ملی آسیب بزند.

المپیک لندن به احتمال فراوان آخرین فرصت یوسف کرمی برای درخشش دوباره در المپیک خواهد بود، او در این باره می‌گوید: واقعیت این است که همه فکر و ذکر من درخشش در لندن است و به هیچ چیز جز این توجه نمی‌کنم، چرا که در هشت ماه گذشته هر آنچه برای موفقیت تیم لازم بوده از سوی کادرفنی، فدراسیون و خود ما لحاظ شده و با جان و دل برای افتخارآفرینی تلاش کرده و امیدواریم به این مهم دست پیدا کنیم. به خاطر همین هدف است که خستگی تمرین‌ها را تحمل می‌کنیم.

کرمی درخصوص آخرین مصدومیت خود می‌گوید: به هر حال آسیب دیدگی هم جزئی از ورزش است، اما خوشبختانه من خیلی زود توانستم این مصدومیت را پشت‌سر گذاشته و با برنامه‌های در نظر گرفته شده، خودم را به شرایط آرمانی برسانم.

دوپینگ معضلی است که خیلی از ورزش‌های ما کم و بیش با آن دست به گریبان هستند. خوشبختانه این پدیده شوم تاکنون در تکواندو مشاهده نشده است. عضو کهنه‌کار تیم ملی تکواندو درخصوص میزان توجه کادر فنی برای جلوگیری از این پدیده می‌گوید: کادر فنی زحمتکش تیم در کنار همه برنامه‌های تمرینی و آنالیز حریفان دقت نظر لازم را در این مورد هم دارند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، ضمن این‌که فراموش نکنید من طی سالیان متمادی که در سطح اول تکواندو فعالیت دارم حتی نام یک ویتامین را هم بلد نیستم، چه برسد به این‌که بخواهم از این قبیل داروها و مکمل‌ها استفاده کنم. معتقدم باید پاک‌پاک افتخارآفرین بود که در این صورت قهرمانی، مزه دیگری دارد.

محمد باقری‌معتمد دیگر ملی‌پوش المپیک ما گرچه سابقه حضور در المپیک را ندارد، اما از همان زمان حضورش در سطح اول تکواندو، خیلی‌ها به لحاظ سبک مبارزه‌ای، او را با هادی ساعی مقایسه می‌کردند، تکواندوکار خوبی که می‌تواند در کنار کرمی در لندن برای ایران افتخارآفرین باشد. کاپیتان تیم ملی در این باره این چنین اظهار نظر می‌کند: معتمد از جمله تکواندوکاران خوشفکر ایران است و از صمیم قلب دلم می‌خواهد مدال طلای لندن را کسب کند. به هادی ساعی اشاره کردید؛ کسی که در اردوهای تیم ملی و درکنار کادرفنی، یار و یاور ما محسوب می‌شود و همه تجربیات خود را در طبق اخلاص گذاشته تا ما به موفقیت دست یابیم. امیدوارم ما دو نفر بتوانیم قدردان این همه زحمت و دلسوزی فدراسیون، کادرفنی و به طور کلی خانواده تکواندو باشیم و با درخشش در لندن گوشه‌ای از محبت مردم را پاسخ دهیم.

کرمی اما برای رسیدن به این هدف حریفان سرسختی چون لوپز آمریکایی را در پیش دارد، حریفانی که این‌گونه توصیف‌شان می‌کند: واقعیت این است که هر شانزده رقیبم در لندن مدعی کسب مدال هستند و هیچ‌کس را دست کم نمی‌گیرم. من برای همه آنها احترام قائل هستم و تنها تمرینات خود را انجام می‌دهم تا به هدفم برسم. توجهی به این‌که آنها چه کار می‌کنند یا این‌که چه کسی می‌آید یا چه کسی نمی‌آید، ندارم. چون تنها به سکوی اولی فکر می‌کنم و می‌خواهم در این مسیر لوپز آمریکایی یا کوک انگلیسی یا هر حریف دیگر را مغلوب کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها