کد خبر: ۴۸۸۶۶۴

تولید انبوه این لنزها و امکان خرید ساده و راحت‌ آنها باعث شده که خیلی‌ها از سنین نوجوانی علاقه‌مند به استفاده از این فناوری برای زیباتر شدن چشم‌هایشان شوند. به همین دلیل نه‌تنها عینک‌فروشی‌ها که بتدریج در بوتیک‌ها و آرایشگاه‌ها هم می‌توان این لنزها را دید و خرید.

در نگاه اول با استفاده از لنزهای رنگی، چشم‌ها زیباتر می‌شود و می‌توان هر روز یک رنگ چشم داشت، اما اگر قدری دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم درمی‌یابیم که مصرف این لنزها بدون مشورت با چشم‌پزشک، می‌تواند صدماتی به چشم‌های ما بزند که زیبایی آنها را برای همیشه بگیرد.

این لنزها باید اندازه چشم مصرف‌کننده بوده و از سوی پزشک تجویز شود، در غیر این صورت می‌تواند مانع رسیدن اکسیژن به سطح چشم شده و این موضوع منجر به نابینایی شود.

چشم‌های قرضی

برخی لنزهای رنگی موجود در بازار دارای مدت زمان استفاده‌ای حدود یک هفته است؛ اما تقریبا هیچ‌یک از مصرف‌کنندگان این لنزها را پس از این مدت دور نمی‌اندازند و مدت‌های طولانی از آنها استفاده می‌کنند. بدترین شیوه استفاده از لنزهای رنگی، اما قرض‌دادن آنها به دیگران است. به همین دلیل بسیاری از افرادی که به این ترتیب از لنزهای رنگی استفاده می‌کنند، به عفونت‌های شدید چشمی مبتلا می‌شوند و نه‌تنها بر زیبایی چشم‌ها افزوده نمی‌شود که تا مدت‌ها چشم‌هایی با ظاهر نازیبا خواهند داشت.

نشت رنگ به چشم‌ها

شاید تعجب کنید، اما رنگ بعضی از لنزهای موجود در بازار به دلیل استفاده از مواد غیر استاندارد در ساخت آنها به درون چشم نفوذ می‌کند. این خطرات آنقدر زیاد شده که در برخی کشورها شرکت‌های سازنده لنزهای رنگی که برای زیبایی به کار می‌روند، موظف شده‌اند روی بسته یا در بروشورهای محصول‌ خود، خطرهای اینچنینی را نیز به اطلاع مصرف کنندگان برسانند؛ یعنی کاری که شرکت‌های تولید سیگار انجام می‌دهند. آیا شما هم می‌خواهید با چشمانتان همان کاری را بکنید که سیگاری‌ها با ریه‌های‌ خود می‌کنند؟

مصرف کمتر، سلامت بیشتر

اگر برای زیباتر شدن چشم‌ها از لنزهای استاندارد استفاده می‌کنید، باز هم به این هشدار توجه داشته باشید متخصصان می‌گویند حتی اگر با تجویز پزشک لنزهای زیبایی را داخل چشمانتان می‌گذارید، بهتر است زمان آن را تا حد امکان کاهش دهید چون استفاده طولانی‌مدت و مداوم همین لنزها هم برای چشم‌ها زیان آور بوده و ممکن است با این کار چشمانتان دچار آلرژی شده و باز هم زیبایی‌شان کم و کمتر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها