فردی که جعل اسناد دولتی را شغل خانوادگی خود عنوان کرده و با استفاده از مهرهای جعلی متعدد به صورت حرفه ای اقدام به فروش اسناد و مدارک دولتی می کرد از سوی ماموران پلیس کرج دستگیر شد.
کد خبر: ۴۸۸۳۴۰

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر فعالیت گسترده فردی در جعل اسناد دولتی و مدارک هویتی، گذرنامه و کارت پایان خدمت بررسی موضوع در دستور کار اکیپی از ماموران مجرب کلانتری 33 این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات پلیسی ماموران مشخص شد ، فردی به نام «مجید-ص» در حوالی جاده ملارد با دایر کردن مکانی به همین منظور و شناسایی افراد متقاضی اسناد و مدارک دولتی، با استفاده از مهرها و مدارک جعلی ، اقدام به تهیه کارت پایان خدمت، گذرنامه، گواهینامه ، مدارک دانشگاهی و... کرده و آنها را با مبالغ بسیار هنگفتی به مشتریان خود می فروشد.

سرهنگ عبدالرضا خیرخواهان اظهارداشت: ماموران با توجه به اطلاعات دریافتی، پس از شناسایی آدرس متهم و تحت نظر قرار دادن آن مکان با هماهنگی مقام قضایی پس از اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش، طی یک عملیات غافلگیرانه وارد مکان مورد نظر شده و متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کرج افزود: ماموران پس از دستگیری جاعل حرفه ای در بازرسی از منزل مورد نظر دو عدد کیس کامپیوتر حاوی اسلاید مهرهای دولتی، اسناد، گواهینامه، مدارک دانشگاهی، گذرنامه، دو دستگاه پرینتر، تعداد زیادی کاغذ مخصوص چاپ مدارک، تعداد 60 قطعه انواع مهر جعلی مربوط به ادارات و سازمانهای مختلف به همراه مهر سفارتخانه ها و ادارات گمرک کشورهای مختلف و دادسراها، 19 عدد گواهینامه بین المللی خام ، 20 عدد کارت ملی، 20 عدد شناسنامه، 42 عدد گذرنامه، عکس افراد مختلف، 170 قطعه عکس مهرهای اداره ها و سازمانهای آماده جهت حک، تعداد 12 عدد کارت پایان خدمت و مقادیر زیادی مدارک، اسناد و نمایه های مختلف کشف و ضبط شد.

وی گفت: در بازجویی های ماموران انتظامی، مشخص شد که متهم دستگیر شده بنام «مجید-ص» از مجرمان طایفه فیوج بوده و با فریب دادن افراد بویژه جوانان در قبال دریافت هزینه های سنگین ، اسناد و مدارک جعلی را در اختیار آنها قرار می داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج اظهارداشت: متهم دستگیر شده در ادامه اعترافاتش اقرار کرد که سابقه جعل اسناد به صورت فامیلی داشته و جعل اسناد مدارک دولتی به نوعی برای آنها شغل خانوادگی به شمار می رود بطوریکه سال گذشته خواهر متهم به جرم جعل و کلاهبرداری از سوی ماموران دستگیر شده و همسر او نیز به همین جرم در زندان بسر می برد.

گفتنی است؛ جاعل حرفه ای اسناد دولتی به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها