گفتگو با مدیرعامل آپارات پیرامون پروژه پخش آنلاین گیم‌پلی؛

دنیای گیمرهای ایرانی متحول می‌شود + عکس

برترین‌ بازی‌های نمایشگاه E3 - بخش اول

یک نمایش دیدنی برای بازیخورها

تصمیم گرفتیم متن این هفته را به بازی‌های مهم مطرح شده در نمایشگاه E3 اختصاص بدهیم. البته به دلیل محدودیت فضا، به بیان‌کردن مهم‌ترین نکات اکتفا می‌کنیم. بازی فوق‌العاده Last of Us قرار است یک گیم‌پلی نو و بدیع را به بازیکنان ارائه کند.
کد خبر: ۴۸۶۶۰۸

طبق آن چیزی که از نمایش‌های بازی برمی‌آید، تعاملات و رفتاهای جوئل (کاراکتر اصلی) و الی (شخصیت دوم) چند حالت و تابع مختلف دارد. همچنین اگر چند بار بازی را انجام داده و به نقطه خاصی برسید، هر بار احتمال دارد با یک مانع تازه روبه‌رو شوید! بازی‌ها نیز همگی با تکنیک موشن کپچر ضبط شده‌ است. کارگردانی سینمایی صحنه‌ها عالی است و می‌توان گفت این بازی یک سر و گردن از کل سری آنچارتد بالاتر ظاهر خواهد شد.
PS3 بازها خود را آماده کنند که این الماس خوش‌تراش به زیبایی در مجموعه بازی‌هایشان خواهد درخشید! بازی God of War: Ascension که مارس سال بعد عرضه خواهد شد، تجربه بازی چند نفره را برای اولین بار به این سری خواهد آورد. قرار است مد‌های متفاوتی را در این بخش شاهد باشیم که یکی از آنها نبرد دو گروه چهار نفره با همدیگر است! کریتوس در بخش چندنفره هیچ کاری ندارد و در عوض بازیکنان کاراکترهای بی‌نام و نشانی را کنترل خواهند کرد که هرگونه صلاح بدانند می‌توانند آنها را شخصی‌سازی کنند؛ از نوع لباس و رنگ پوست گرفته تا قدرت‌ها و توانایی‌ها. هر کاراکتر می‌تواند تعهد خود را به یکی از چهار خدای یونانی (زئوس، پوسایدون، هیدیس و اریس) اعلام کرده و از موهبت‌های آن خدا بهره ببرد. یک سیستم ارتقای مرتبه هم در بازی وجود دارد. تا اینجا وجود هفت نقشه اعلام شده است. البته طرفداران قدیمی این سری نگران نباشند؛ زیرا استودیو سانتا مونیکا قول داده کنار بخش چندنفره عالی، یک داستان تکنفره جذاب هم با حضور کریتوس در بازی وجود دارد. بازی Gears of War: Judgment، داستان روز اضطرار و وقایع پس از آن را روایت می‌کند. قهرمانان داستان، گروه Kilo هستند که رهبری آنها را برد و کول، دو شخصیت محبوب سری بازی‌ها به عهده دارند. قرار است در این قسمت چند مد تازه مولتی‌پلیر هم معرفی شود. داستان Halo4 حدود پنج سال پس از قسمت سوم رخ می‌دهد. مستر چیف بازمی‌گردد تا دنیا را از دست یک شیطان باستانی نجات دهد. این قسمت یک حالت مولتی تازه به اسم Halo Infinity Multiplayer را معرفی می‌کند. قرار است سری بازی Forza با عنوان تازه Horizon به میدان بازگردد تا وفاداری به حقیقت زبانزد این سری را با یک اتمسفر جذاب، موسیقی‌های فراوان و مناظر زیبا و دیدنی ترکیب کند.

بازی Assassin’s Creed 3 در نمایش امسال خود نشان داد که یوبی‌سافت حقیقتا از فرمول تکراری قسمت دوم و قسمت‌های بعدی آن فاصله گرفته و در مسیری تازه پا گذاشته است. ظاهر بازی عالی است. کاراکتر کانر از جدیت و خونسردی بیشتری نسبت به اتزیو بهره می‌برد و از آن یاغی‌گری و حماقت‌های جوانی در وی خبری نیست. می‌توانید این جدیت را در نحوه حرکت و مبارزه کانر هم ببینید. هنگامی که در جنگل‌ها به دنبال دشمنان می‌گردید، ممکن است حیوانات وحشی راه شما را سد کنند! برف، باران و مه در نحوه حرکت شما و عکس‌العمل دشمنان اثرگذار است. همچنین در کنار محیط‌های جنگلی فضاهای شهری کلنیال هم وجود دارد که می‌توان از این حیث به نیویورک و بوستون اشاره کرد. EA از عرضه Dead Space 3 برای کنسول بعدی نینتندو شانه خالی کرد و آن را فقط برای دو کنسول اصلی دیگر می‌سازد. بازی داستان آیزاک کلارک و کاراکتری دیگر را در یافتن منبع حملات نکرومورف‌ها بیان می‌کند. اتفاقات بازی در فضایی برفی رخ می‌دهد که تجربه بصری خوبی را نوید می‌دهد.

احیای سری بازی‌های Devil May Cry تجربه مسرت‌بخشی برای هواداران حقیقی این سری خواهد بود. کسانی که با کاراکتر دانته ارتباط برقرار کرده‌اند، قطعا دوست دارند چگونگی تبدیل شدن وی از یک نوجوان خیره‌سر و پر از عقده‌های احساسی را به یک مرد پخته تجربه کنند. این قسمت از بازی، دانته را در نوجوانی به تصویر می‌کشد؛ در حالی که باید با مصائب فرزند دورگه یک شیطان و یک فرشته دست و پنجه نرم کند. این مسأله در گیم‌پلی نیز حضور پررنگی دارد و دانته می‌تواند هم از قدرت‌های شیطانی بهره جسته و هم از توانایی‌های یک فرشته کمک بگیرد.

بازی Call of Duty: Black Ops دنیای سال 2005 را در یک جنگ وحشتناک به تصویر می‌کشد. نمایی که این بازی از آینده دنیا ترسیم می‌کند به قدری منطبق با واقعیت است که لرزه بر اندام هر کسی می‌اندازد. سلاح‌های مدرن و ربات‌ها حضور خود را در نبردها به تثبیت رسانده و در عین جنگ بزرگی که آمریکا و چین بر سر منابع مهم دارند، یک گروه هکر نیز به سازمان اطلاعاتی آمریکا نفوذ کرده و کنترل ربات‌ها را به دست می‌گیرد. البته Treyarch که پیشرفت خود را طی دهه گذشته به رخ کشیده، توانسته بخوبی تعادل لازم را برقرار کند تا بازی از یک شوتر مدرن با تمی حقیقی فاصله نگیرد و به یک بازی علمی ـ تخیلی تبدیل نشود. نسخه بعدی Need for Speed، نام خود را از بازی سال 2005 به عاریه گرفته است. Most Wanted بعدی امسال به بازار می‌آید و یک دنیای باز را به بازیکن ارائه می‌کند که در آن باید با انجام مسابقات و حرکات دیوانه‌وار، امتیاز تحت تعقیب بودن جمع کنید و خود را به بالای زنجیره رانندگان خلافکار برسانید! در بازی Far Cry 3، نقش جیسون برادی را به عهده می‌گیرید و باید در جزیره‌ای که خوب و بد معنا ندارد و هر کاری برای زنده ماندن حیاتی به حساب می‌آید، موقعیت خود را تثبیت کنید. آن طور که از نمایش‌ها برمی‌آید این بازی دیوانگان خشونت را به مرز جنون خواهد رساند! ماجرای بازی‌های Elder Scrolls به مثابه سرمایه‌داری می‌ماند که تمام مراتع ارضی یک کشور را خریده و به یکباره حکومت خود را در آنجا اعلام می‌کند! پس از چند بازی موفق از این سری که گیمرهای زیادی را از خواب و خوراک انداخته، قرار است Elder Scrolls Online به عنوان یکی از غول‌های MMO عرض‌اندام کند. نسخه بعدی بازی مدال افتخار با نام Warfighter منتشر خواهد شد.

برخلاف نسخه قبلی که در افغانستان رخ می‌داد، این قسمت در چند منطقه روایت می‌شود و ظاهرا بنای آن بر اساس اتفاقات واقعی است.  Platinum-Games بازی Project P-100 را رسما رو کرد که کلکسیونی از ابرقهرمان‌ها را در خود جا داده است. این قهرمانان برای رسیدن به هدف خود، یعنی پاک‌سازی زمین از شر موجودات بیگانه، باید با یکدیگر همکاری تنگاتنگی داشته باشند. از تبدیل شدن به یک مشت عظیم گرفته تا یک پل بزرگ! این بازی برای Wii-U عرضه می‌شود.

سیاوش شهبازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها