معاون پلیس آگاهی تشریح کرد:

شیوه سرقت از اتباع خارجی

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا از شناسایی و دستگیری اعضای باند سرقت از اتباع خارجی خبر داد.
کد خبر: ۴۸۵۷۳۹

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: ماموران انتظامی تهران بزرگ چند روز پیش مطلع شدند که گروهی از سارقان با تشکیل باندی، ضمن کمین در مقابل هتل ها و سفارتخانه‌های تهران، اتباع کشورهای خارجی را شناسایی و از آنان سرقت می کردند.

وی در خصوص شگرد اعضای این باند سرقت، اظهار داشت: اعضای این باند با تهیه خودروهایی نظیر پژو پارس و سمند، به جلوی درب هتل ها رفته و با معرفی خود به عنوان مامور پلیس، از اتباع خارجی می خواستند تا آنان را بازرسی بدنی کنند سپس حین بازرسی، مدارک و وجوه نقد آنان را سرقت کرده و متواری می شدند.

سرهنگ فریدون خالقی فرد تصریح کرد: با توجه به اینکه اعضای ابن باند از سارقان حرفه ای بودند، هیچ گونه ردپایی از خود بجا نمی گذاشتند، بنابراین شناسایی هرچه سریع تر متهمان در دستور کار اداره پنجم قرار گرفت که با اقدامات گسترده فنی و اطلاعاتی، سه نفر به نام های «حسین»، «عسکر» و «اکبر» که همگی دارای سوابق متعدد کیفری بودند، شناسایی شدند که در ادامه، پلیس موفق به شناسایی مخفیگاه آنان در شهرستان های «کرج» و «ملارد» شد.

به گفته معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا، متهمان علاوه بر 15 فقره سرقت از اتباع کشورهای خارجی، سرقت های دیگری را با شیوه و شگرد جعل عناوین پلیس در شهر ری، استان البرز، غرب و شرق استان تهران، مرتکب شده بودند.

وی یادآور شد: سرانجام طی سه عملیات مشترک، در سحرگاه 11 تیرماه سال جاری، سه متهم فوق، دستگیر و از آنان، پنج دستگاه خودروی پژو پارس، سمند و پراید، مبلغ 140 میلیون ریال وجه نقد، 1600 دلار آمریکا، ارزهای کشورهای دیگر، مقادیری طلا و تعدادی گوشی تلفن همراه، کشف و ضبط شد.

سرهنگ خالقی فرد با اشاره به اعتراف متهمان به سرقت از اتباع بیگانه، خاطرنشان کرد: متهمان به اداره پنجم پلیس تهران بزرگ منتقل و هم اکنون تحت قرار صادره از سوی دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران، بازداشت می باشند و تحقیقات تکمیلی به منظور دعوت از مالباختگان اتباع خارجی و شناسایی مالکان اموال مکشوفه در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها