احمدی‌مقدم: مردم از رفتار برخی ماموران امنیت اخلاقی گله دارند

نیروی انتظامی، دیروز شرایط پرفراز و نشیبی داشت. از یک سو فرمانده این نیرو که در جمع نمایندگان مجلس حاضر شده بود با تغییر لحنی آشکار، از اعتراض مردم به رفتار برخی ماموران امنیت اخلاقی سخن به میان آورد و از سوی دیگر، نمایندگان خانه ملت در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عملکرد دستگاه‌ها در موضوع امنیت اخلاقی و اجتماعی انتقاد کردند و با جانبداری از نیروی انتظامی، از دست تنها بودن این نیرو در این حوزه و البته برخی برخوردهای غلط، حرف‌های گلایه‌آمیز بر زبان آوردند.
کد خبر: ۴۸۵۴۷۷

به گزارش خبرگزاری‌ها، مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تعامل مجلس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی درخصوص ساماندهی وضعیت فرهنگی کشور گفت: از مشکلات مهم اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور ناهمگونی دستگاه‌های مختلف در این مسأله است. باید صدا و سیما، تئاتر و مساجد ما در این طرح همکاری کنند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ویژه‌ای در کمیسیون فرهنگی برای پیگیری این موضوع گفت: مسئولیت این کمیته ویژه این است که کارهایی را که شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای فرهنگ عفاف و حجاب انجام داده است جنبه اجرایی بخشد.

احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص لزوم حفظ عفاف و حجاب گفت: رهبری می‌فرمایند برخی تعمدا و برخی از روی بی‌توجهی چهره جامعه را از حالت دینی و معنویت خارج می‌کنند، با این افراد باید درست برخورد کرد؛ برخوردی قوی و با برنامه‌ریزی.

عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: نیروی انتظامی برای برخورد و اجرای این قانون باید بهترین نیروهای خود را که براساس آموزه‌های روان‌شناسی و جامعه‌شناسی آموزش دیده‌اند به کار گیرد و اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست.وی با بیان این‌که برخی برخوردها موجب نگرانی است، گفت: ارتقای سلامت رفتار نیروی انتظامی در این زمینه از مهم‌ترین مسائل است.

ماهواره ام‌الفساد است

دیروز اما فرمانده نیروی انتظامی در حالی که از عملکرد سازمانش دفاع می‌کرد، بخشی از نقص‌ها را پذیرفت و به برخی نکات تاکید کرد.

اسماعیل احمدی‌مقدم با بیان این که مردم به رفتار برخی از ماموران طرح‌های امنیت اخلاقی اعتراض دارند، گفت: رسیدگی به علت و معلول باید به‌طور همزمان انجام شود، اما قطعا اولویت با بررسی برخوردها و علت‌های به‌وجود آمدن جرایم است.

وی با ابراز تاسف از بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها در انجام وظایف محوله افزود: در ابتدای اجرای راهکارهای عفاف و حجاب که در اوایل سال 84 و در دولت خاتمی ابلاغ شد، برخی دستگاه‌ها گفتند کارهای نیروهای انتظامی چه فایده‌ای دارد، اما آمار نشان می‌دهد که انواع جرایم بشدت کاهش یافته است.

وی با تاکید بر این‌که ماهواره ام‌الفساد است، گفت:‌ اقدام در حوزه امنیت اخلاقی موجب پشتیبانی مردم از نیروی انتظامی شده است و خانواده‌‌ها از جمع‌آوری ماهواره‌ از سوی نیروی انتظامی ابراز رضایت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها