بخش خدمات بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داد

مرکز آمار ایران اعلام کرد، بررسی نرخ بیکاری افراد 10ساله و بیشتر در سال جهاد اقتصادی نشان می‌دهد 3/12 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند که در مقایسه با سال 1389 حدود 2/1 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۴۷۳۰۰۵

مرکز آمار ایران روز گذشته در گزارش خود افزود، بررسی نرخ بیکاری جوانان 15 تا 29 ساله نیز نشان می‌دهد که سال گذشته 24 درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده‌اند و تغییرات فصلی نرخ بیکاری این گروه سنی نشان می‌دهد این نرخ نسبت به سال 89 حدود 5/1 درصد کاهش یافته است.بررسی سهم اشتغال ناقص بیانگر آن است که سال گذشته 9 درصد جمعیت شاغل به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعات بیشتر و...) کمتر از 44 ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند.

در همین حال بررسی سهم شاغلان 15 ساله و بیشتر با ساعت کار معمول 49 ساعت و بیشتر نشان می‌دهد 40 درصد شاغلان به طور معمول 49 ساعت و بیشتر در هفته کار می‌کنند. این شاخص که یکی از نماگرهای کار شایسته است، نشان می‌دهد در کشور سهم زیادی از شاغلان بیشتر از حد استاندارد کار می‌کنند.بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد در سال 90 بخش خدمات با 48 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است، بخش‌های صنعت با 4/33 درصد و کشاورزی با 6/18 درصد در مراتب بعدی قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها