با هدف مبارزه با مواد مخدر

استفاده از پهباد برای کنترل مرزها

جانشین فرمانده مرزبانی کشور با اعلام اینکه این فرماندهی از هواپیماهای بدون سرنشین و فوق سبک برای کنترل مرزها استفاده می‌کند گفت: توان این نیرو افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۶۷۹۳۸

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، امیر احمد گراوند گفت: به منظور کنترل بهتر مرزها و جلوگیری از ورود غیرمجاز افراد و کاروان های مواد مخدر به کشور با تصویب وزارت کشور اقدام به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای کنترل مرز کردیم.

وی افزود: این پرنده های سبک و فوق سبک هم اکنون در مرحله تست نهایی قرار دارند و به زودی با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه از مرز به کارگیری می شوند.

جانشین فرمانده مرزبانی کشور اضافه کرد: برای تقویت کنترل مرزها از رادارهای پیشرفته و دوربین های دید در شب استفاده می شود. ضمن اینکه توان مهماتی و سلاح های این نیرو نیز افزایش چشمگیری یافته است.

وی اظهارداشت: افزایش توان اطلاعاتی و بهره گیری از مردم در تامین امنیت مرزها از دیگر برنامه های تقویت مرز و امنیت مرزی در کنار کار انسداد است.

گراوند با اعلام اینکه واحدهای اطلاعاتی و رزمی در مناطق آلوده به قاچاق کالا و مواد مخدر و دریاها تقویت می شوند، تاکید کرد: یگان تکاوری این نیرو نیز با همکاری سپاه و ارتش در حال آموزش است و تاکنون دو تیم در استان های خوزستان و هرمزگان مستقر شده و کار آموزش تیم های دیگر در حال اجرا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها