امسال مراسم بزرگداشت روز زمین از سوی فلسطینی‌ها تبدیل به یک درگیری شدید و سنگ‌پرانی جوانان فلسطینی علیه نیروهای اشغالگر صهیونیستی شد که یک بار دیگر انتفاضه سنگ را به یاد آورد.
کد خبر: ۴۶۴۵۲۵
  در همین رابطه گروه‌های مقاومت فلسطینی با ستایش از جوانان خواستار تداوم جریان مقاومت به عنوان تنها راه رهایی فلسطین شدند.

به گزارش فارس، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که مقاومت در اشکال مختلف خود به عنوان تنها راه آزادسازی سرزمین فلسطین و احقاق حقوق ملی فلسطینیان و تحقق حق بازگشت آوارگان به سرزمین خود باقی خواهد ماند. وی طی اظهاراتی به مناسبت «روز زمین» تاکید کرد: در سی و ششمین سالگرد قیام مبارک روز زمین در مقابل موج شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی المثلث و الجلیل و النقب در سال 1976 و با الهام گرفتن از خاطرات پایداری و مقاومت که رژیم صهیونیستی با تمامی ادوات جنگی و تروریسم خود نتوانست آن را از حافظه بیدار ملت فلسطین پاک کند، تاکید می‌کنیم که رژیم صهیونیستی بی شک از صحنه روزگار محو خواهد شد و قدرت حق بر باطل غلبه خواهد کرد.

چند روز پیش همزمان با آغاز فعالیت‌های «روز زمین» و راهپیمایی جهانی الی بیت‌المقدس در کشورهای مختلف، نیروهای رژیم اشغالگر به سمت تظاهرات‌کنندگان در ایست بازرسی نظامی قلندیا آتش گشودند. به گزارش شبکه العالم، در جریان این درگیری‌ها چند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر مجروح شدند. شبکه تلویزیونی المنار اعلام کرد که در جریان یورش نظامیان صهیونیست به جوانان فلسطینی در مرز قلندیا حد فاصل رام‌الله و قدس 15 جوان فلسطینی مجروح شدند.

این در حالی بود که رژیم صهیونیستی از پیش تمام گذرگاه‌های اصلی منتهی به شهر قدس را بسته بود و فقط به زنان و مردان بالای 50 سال اجازه داده بود برای شرکت در نماز جمعه وارد قدس شوند. به گزارش منابع صهیونیستی ارتش اسرائیل تنها با استفاده از شلیک گاز اشک‌آور توانست کنترل اوضاع را در این منطقه به‌دست گیرد. در رابطه با تحولات اخیر در فلسطین به مناسبت روز زمین روزنامه گاردین چاپ انگلستان نوشت: پیام روز زمین روشن است. اسرائیل بازنده است و با این سیاست‌های تبعیض‌آمیز، راهی به پیش نمی‌برد.

هرساله در 30 مارس (10فروردین) تظاهراتی از سوی فلسطینی‌ها برای یادبود کشته‌شدن 6 شهروند فلسطینی و مجروح شدن صدها نفر در سال 1976 به دست نیروهای اشغالگر صهیونیستی برگزار می‌شود. این فراخوان، نمایشی از همبستگی و مظلومیت آنان در جهان است و روز ملی و میهنی برای فلسطینی‌ها محسوب می‌شود. امسال اخبار مربوط به حوادث روز زمین بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها