نخستین گروه ایرانی به آتن رسید

از نخستین ساعات بامداد دیروز و در فاصله یک هفته مانده تا آغاز بازی های المپیک آتن ، نخستین گروه دست اندرکار ورزش کشور وارد شهر آتن شدند. در نخستین ساعات بامداد دیروز ، محمد عزیزی ، مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک به همراه دکتر نصرالله سجادی
کد خبر: ۴۵۸۱۵
، سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک وارد شهر آتن شدند تا هماهنگی های اولیه برای ورود کاروان ورزشی ایران به دهکده المپیک را انجام دهند. این در حالی است که بهرام افشارزاده ، دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان همراه این تیم است که وی مسائل مربوط به اسکان همراهان کاروان ورزشی کشورمان را دنبال می کند. همچنین نخستین گروه خبرنگاران ، از ایسنا و ایپنا پس از گروه اعزامی صدا و سیما ، وارد شهر آتن شدند تا در فاصله باقیمانده تا المپیک ، اخبار این شهر را به کشور ارسال کنند. این در حالی است که در این دوره از بازی ها ، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران امکان پخش 24 ساعته مسابقات را نیز دارد. مرکز خبررسانی بازی های المپیک آتن با بیش از 500رایانه ، نمابر و تلفن ، در استادیوم اصلی شهر آتن است.

آتن خالی از سکنه شد!

با توجه به نزدیک شدن به آغاز بازی های المپیک آتن و ورود ورزشکاران و همراهان تیمهای کشورهای مختلف به این شهر ، حدود 160هزار نیروی داوطلب (Volunteer) به کمک مسوولان برگزاری بازی ها خواهند پرداخت . در بازی های المپیک سیدنی در سال 2000 ، حدود 80 هزار نیروی داوطلب به همکاری با مسوولان برگزارکننده این بازی ها پرداختند. با توجه به این که بیش از 10 هزار ورزشکار ، همراه ، مربی و خبرنگار برای حضور در بازی های المپیک آتن وارد این شهر خواهند شد ، بسیاری از مردم ساکن آتن محل سکونت خود را ترک کردند و اکنون شهر آتن خلوت و در انتظار آغاز جشنی بزرگ است . مسوولان هواپیمایی یونان نیز در فرودگاه شهر آتن ، پاویون ویژه ای را برای مسافران المپیک تدارک دیده اند که آنان می توانند از طریق این پاویون ، از فرودگاه براحتی و با سرعت بیشتری وارد شوند. پس از خروج از فرودگاه ، نیروهای داوطلب ، کار هدایت آنان را به عهده خواهند گرفت . یکی از مشکلات فعلی شهر آتن در فاصله باقیمانده تا آغاز بازی ها، اسکان همراهان کشورهای مختلف است . به طوری که اکنون هیچ هتلی در این شهر پذیرای میهمانان نیست و کشورهای مختلف از این لحاظ با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند. با وجود این ، تعدادی از کشورها کشتی هایی را در سواحل آتن برای همراهان کاروان ورزشی خود اجاره کرده اند. از سوی دیگر هزینه های اسکان ، رفت و آمد و غذا در آتن بسیار سرسام آور است . با این وضعیت ، آتن به یکی از گران قیمت ترین شهرهای جهان بدل شده است . دمای هوای دیروز شهر آتن ، بین 25 تا 34 درجه سانتی گراد بود که تا روز افتتاح رسمی رقابت ها 2 درجه کاهش خواهد یافت.

بلیت رایگان برای ایرانیان مقیم آتن

بیش از 2000 ایرانی در شهر آتن ساکن هستند که می توانند براحتی برای تشویق هموطنان خود به ورزشگاه های این شهر بروند. طبق اعلام مسوولان سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن ، حدود 2000 ایرانی در آتن سکونت دارند که 500 نفر از این افراد ، به وسیله سفارت ایران شناخته شده اند اما با وجود این ، مسوولان سفارت بلیت کلیه رقابت های ورزشکاران ایرانی در بازی های المپیک را به صورت رایگان به همراه برنامه کامل مسابقات در اختیار ایرانیان مقیم یونان قرار خواهند داد. در این صورت ایرانیان ، در این شهر مشکلات خاصی برای تماشا و تشویق هموطنان خود در آتن نخواهند داشت . ورود ناتو به عرصه المپیک روز جمعه ، ناوهای ناتو گشتزنی پیرامون آبهای ملی یونان را شروع کردند. این گشت نخستین عملیات ویژه ناتو برای برقراری امنیت در رقابت های المپیک آتن است که از هفته آینده شروع می شود. کشتی های جنگی و زیر دریایی های ناتو، ترافیک دریایی را کنترل می کنند. هیچ قایق و کشتی بدون اجازه و بازرسی نیروهای ناتو کنار بنادر یونان لنگر نمی اندازد. یکی از مقامهای رسمی ناتو در این باره به رویتر گفت : از روز شنبه تمام قایقهای ماهیگیری که به سمت آبهای ملی یونان حرکت می کنند ، بازرسی می شوند. البته از سال گذشته کشتی های دریای مدیترانه زیرنظر نیروهای ناتو بودند. پس از حوادث 11 سپتامبر ، عملیاتی به نام Active Endeavor در این منطقه اجرا می شود. یونان برای امنیت رقابت های المپیک آتن ، 1.3 میلیارد یورو هزینه کرده است . از 13 تا 29 آگوست (زمان برگزاری بازیها) نیز آسمان یونان به تسخیر هواپیمای گشتی ناتو در می آید. ارتشی هم در شمال یونان که در کار با سلاحهای کشتار جمعی تخصص دارند ، مشغول به کار شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها