مجری برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره ضرورت طرح مطالبات و مشکلات مردم در برنامه‌های تلویزیون، گفت: واقعیت این است که این مساله باید حتما مدنظر سردبیران، تهیه‌کنندگان، مجریان و نویسندگان برنامه‌ها قرار گیرد.
کد خبر: ۴۵۲۶۶۳

مرتضی حیدری به ایسنا گفت: مطرح کردن خواسته و مشکلات مردم و در میان گذاشتن آنها با مسوولان در برنامه‌های سیما متفاوت است. برخی از برنامه‌ها به این هدف نزدیک هستند و بعضی از آنها هم دورند.

وی با اشاره به نقش رسانه در آگاهی‌رسانی به مخاطبان، به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: به یاد دارم که در انتخابات شورای شهر در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، بحثی را خیلی جدی دنبال کردم که طبق قانون کسانی که می‌خواهند وارد شورای شهر شوند، فضاهای مجاز تبلیغاتی در شهرها و روستاها برایشان در نظر گرفته شده، این در حالی بود که بسیاری از افراد در آن دوره بنرهای بزرگ تبلیغاتی در مکان‌های غیرمجاز نصب کرده بودند و به نوعی خلاف قانون عمل کردند من هم در 20 برنامه متوالی به عنوان مجری اعلام می‌کردم که مردم دقت کنید کسانی که با تخلف و زشت کردن چهره شهر می‌خواهند وارد شورای شهر شوند در آینده حتما تخلفات بزرگ‌تری انجام خواهند داد؛ این گونه افراد صلاحیت ورود به شورای شهر را ندارند.

وی اضافه کرد: با اعلام این خبر بسیاری از افرادی که تخلف کرده بودند، بلافاصله تبلیغات و پوسترهای خود را جمع‌آوری کردند؛ این مثال را آوردم تا بگویم بحث سر این است که در زمینه در میان گذاشتن خواسته‌ها و مشکلات مردم، خود تهیه‌کنندگان، برنامه‌سازان و سردبیران و اصحاب رسانه باید با این مسائل آشنا باشند تا بتوانند به جامعه خط دهند تا نامزدها هم مجبور شوند در چارچوب قانون عمل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها