پس از بارش‌های مناسب طی روزهای گذشته، سرانجام سامانه ناپایدار کشورمان را ترک گفت و هم‌اینک خورشید زیبا بر پهنه آبی آسمان به مردم میهنمان لبخند می‌زند...
کد خبر: ۴۵۲۵۰۱

دیروز: روز گذشته و با گذر سامانه ناپایدار، همچنان بارش‌های پارکنده برف را در مناطقی از شرق و شمال‌شرق شاهد بودیم. سرانجام با خروج کامل سامانه ناپایدار، از شدت ناپایداری‌ها در مناطق یاد شده نیز کاسته شد و وزش باد سرد و شدید به پدیده چیره در مناطق شرقی، شمال‌شرقی، مرکزی و جنوبی تبدیل شد.همچنین کاهش محسوس دما نیز مناطق ذکر شده را فراگرفت. البته در سایر مناطق کشور از ظهر روز گذشته دما رو به افزایش گذاشت.

امروز: از امروز انتظار افزایش پایداری بر روی کشور را داریم که پیامد آن آسمان صاف تا قسمتی ابری است. این پایداری که با کاهش سرعت وزش باد نیز همراه می‌شود، به‌تدریج موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی خواهد شد. البته این آلودگی‌ها به حد بحرانی نخواهد رسید. همچنین روند افزایشی دما ادامه خواهد داشت.

آینده‌نگری: به‌نظر می‌رسد پایداری هوا تا اواخر سه‌شنبه ادامه داشته باشد. از اواخر این روز موج ضعیفی از شمال غرب و غرب عبور می‌کند که سبب افزایش ابر در کشور شده و احتمالا بارش‌های خفیفی را در مناطق مستعد سبب خواهد شد. به‌طور کلی و همان‌طور که دیروز هم گفته شد، هفته کم‌بارشی را سپری خواهیم کرد.

وضع جاده‌ها: در حال حاضر تمامی جاد‌ه‌های کشور باز است و رفت و آمد در آن جریان دارد. البته به دلیل بارش برف در مناطق کوهستانی شمال‌شرق، بخصوص محور بجنورد ـ اسفراین و برخی محورهای استان خراسان رضوی، رفت و آمد وسایل نقلیه بدون زنجیرچرخ ممنوع است.

احسان مرادی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها