رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور از صدور حکم اعدام برای 9 نفر به اتهام حمل بالای 30 گرم موادمخدر صنعتی در فرودگاه‌ها در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۵۲۱۷۴

به گزارش ایسنا، سردار نبی‌الله حیدری در این باره گفت: از زمان بازنگری در قانون مبارزه با موادمخدر در مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکنون 9 نفر به اتهام حمل بالای 30 گرم موادمخدر صنعتی از نوع هروئین، کراک، شیشه، مرفین و کوکائین به اعدام محکوم شده‌اند.

وی افزود: این افراد هنگام پرواز از تهران دستگیر شده‌اند. مطابق قانون در صورتی که در فرودگاه‌های کشور از هر مسافر داخلی یا خارجی 30 گرم و بیشتر از آن موادمخدر از نوع کراک، شیشه، مرفین، کوکائین و هروئین کشف شود به اعدام محکوم خواهد شد.

آتش‌سوزی گسترده مغازه‌ها در کنگان

تعداد زیادی از مغازه‌های شهر کنگان در استان بوشهر صبح دیروز دچار حریق شد.

به گزارش مهر، این آتش‌سوزی در مغازه‌های بلوار امام(ره) کنگان که محور مواصلاتی استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان است، روی داد و باعث شد تا این محور برای ساعاتی بسته شود. معاون سیاسی امنیتی فرماندار کنگان با حضور در محل حادثه گفت: این آتش سوزی در فروشگاه‌های مواد شیمیایی، کارگاه آلومینیوم و فروشگاه‌های موتورهای دریایی رخ داده اما علت آن هنوز مشخص نشده است.

احمد بحرینی‌پور افزود: با توجه به بسته شدن محور مواصلاتی بوشهر به بندرعباس، ترافیک این محور به خیابان‌ ساحلی کنگان منتقل شده است و عبور و مرور از آن خیابان در حال انجام است.

با توجه به این‌که آتش‌سوزی به بخش زیرزمینی تعدادی از این مغازه‌ها نیز کشیده شده بود، نیروهای آتش‌نشانی برای مهار حریق مجبور شدند با لودر قسمتی از این مغازه‌ها را تخریب کنند تا بتوانند آتش‌سوزی را مهار کنند.

با مهار این آتش‌سوزی محور مواصلاتی استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان که به علت آتش‌سوزی بسته شده بود، باز شد و عبور و مرور از این محور انجام می‌شود.

دلیل آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده، ضمن این‌که این حادثه تلفات جانی نداشته؛ ولی خسارات مالی زیادی به جای گذاشته است. برآورد اولیه خسارات این آتش‌سوزی حدود 400 میلیون ریال است. در مهار این آتش‌سوزی، نیروهای امدادی و آتش‌نشانان شهرداری دیر، کنگان، سیراف، بنک و نیرو‌های امدادی و آتش‌نشانی سایت 2 منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حضور داشتند.

2 دزد سابقه‌دار کرج دستگیر شدند

2 نفر از اراذل و اوباش کرج که با آزادی از زندان اقدام به سرقت خودرو و اموال منازل می‌کردند، در جریان آخرین سرقت دستگیر شدند.

به گزارش جام‌جم، روزهای پایانی هفته گذشته ماموران کلانتری 19 باغستان کرج هنگام گشتزنی در حوزه استحفاظی خود دیدند مرد جوانی در حال پرسه زدن کنار خودروهای پارک شده در خیابان است که با ظنین شدن به او نزدیک شده و مرد جوان را پیش از فرار دستگیر کردند. در بازرسی از وی، یک چاقو و یک سوئیچ خودرو کشف و ضبط شد. در حالی که ماموران قصد انتقال این متهم به کلانتری را داشتند، متوجه شدند جوان دیگری درون یک خودروی پراید نشسته و به محض دیدن ماموران قصد پنهان شدن دارد.

با احتمال این که او همدست مرد بازداشت شده است، ماموران به سمت خودرو رفتند و مرد درون آن را دستگیر کردند. با استعلام از سامانه راهنمایی و رانندگی معلوم شد این خودرو چند روز پیش از محله شاهین ویلای کرج سرقت شده است. به این ترتیب هر 2 متهم برای تحقیقات به کلانتری منتقل شدند.

ماموران ابتدا به بررسی از سوابق متهمان پرداختند و معلوم شد، آنها از اراذل و اوباش شاهین ویلا و باغستان بوده و چندی پیش از زندان آزاد شده‌اند. با مشخص شدن این موضوع متهمان مورد بازجویی قرار گرفتند تا این که 2 روز پیش راز بیش از 30 فقره سرقت خودرو، اموال درون آن و منازل مردم را فاش کردند.

سرهنگ یارندی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز در این باره گفت: در پی اعتراف متهمان، آنها با قرار قانونی برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند. تحقیقات تکمیلی برای کشف اموال دزدی از متهمان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها