ونگر روزهای دشواری را برای منچسترسیتی پیش‌بینی کرد

پایان ماه‌عسل مردان سیتی

آرسنال چندی پیش به دست منچسترسیتی از جام اتحادیه فوتبال انگلیس حذف شد و در جدول رده‌بندی لیگ برتر این کشور نیز با فاصله‌ای حداقل 10 امتیازی با تیم‌ آبی شهر منچستر، اغلب در رده‌های پنجم و ششم جدول چرخ خورده است. البته آرسن ونگر، سرمربی فرانسوی این تیم مدعی است سیتی در باقیمانده فصل، اوقاتی بسیار سخت‌تر و تلخ‌تر در قیاس با زمان سپری‌شده از فصل خواهد داشت.
کد خبر: ۴۵۱۶۰۴

در نیم‌فصل اول لیگ برتر انگلیس فقط چلسی بود که توانست یک شکست را به مردان روبرتو مانچینی ایتالیایی تحمیل کند و منچسترسیتی بیشترین گل را زد و با این که همشهری‌اش یونایتد در روزهای پایانی نیم‌فصل با سیتی در صدر جدول همپا شد، اما یاران سیلوا و اگه‌رو تاکنون دست‌نیافتنی جلوه کرده و حاکمان این فصل از فوتبال بریتانیا بوده‌اند.

با این وجود ونگر به عنوان مردی که شانزدهمین فصل حضورش در آرسنال و فوتبال انگلیس را تجربه می‌کند و به تبع آن با فضای این فوتبال کاملا آشناست، معتقد است قسمت اصلی و خطرناک‌تر مسابقات داخلی بریتانیا و رقابت‌های باشگاهی در این کشور تازه آغاز شده است و سیتی در سرمای زمستان و سپس در اوضاع بی‌ثبات ابتدای بهار سال آینده ضربات سنگینی را دریافت خواهد کرد که در نیم‌فصل نخست هرگز با آن مواجه نشد. سرمربی 61 ساله توپچی‌های لندن می‌گوید: «شاید سیتی با حذف‌شدن از لیگ قهرمانان اروپا، ناخواسته و ندانسته قدری از بار مسابقاتی خود کاسته باشد، اما شرکت در لیگ اروپا (که تیم منچستری بعد از حذف از لیگ قهرمانان قاره راهی آن شد)‌ باز وقت زیادی را از سیتی خواهد گرفت. این تیم باید در جام حذفی انگلیس هم شرکت کند و اگر زود از این جام حذف نشود این یکی هم بر بار مسابقاتی این تیم اضافه خواهد شد. با این اوصاف، سیتی از اواخر فوریه تقریبا هر هفته 2 مسابقه خواهد داشت و هوای نامناسب و زمین‌های بد و آسیب‌دیدگی‌ها نیز در کار هستند و امکان ندارد در کشاکش این مشکلات ضربه‌های کاری و پرشمار به این تیم وارد نشود. این تیم اخیرا وارد 2 مسابقه رفت و برگشت خود با لیورپول در نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس هم شد و این نیز موجب تحلیل‌رفتن بیشتر مردان منچسترسیتی شده است. حال آن که منچستر یونایتد با حذف‌شدن از جام اتحادیه انگلیس از این بابت کارش را آسان‌تر ساخت».

در عین حال، ونگر معترف است که سیتی به لطف سرمایه کلان مالی‌اش که محصول خریداری‌شدن این باشگاه توسط ثروتمندان اماراتی در 3 سال و 7 ماه پیش است، نفراتی را در اختیار دارد که می‌توانند هر گرهی را در روز خوب خود بگشایند و با فن و هنر خود تیم را به ساحل نجات برسانند. این چیزی است که آرسنال از آن بی‌بهره است. سرمربی سابق موناکو فرانسه و گرامپوس‌ایت ژاپن می‌گوید: «شاید ما به لحاظ فنی برخی قابلیت‌هایی را داشته باشیم که حتی سیتی ندارد، اما آنها توانسته‌اند به لطف پول کلانشان هر بازیکنی را که می‌خواهند و به دردشان می‌خورد، بخرند و این یک رجحان بزرگ برای آنها و عامل بلندپروازی‌های اخیر آنان است. ترکیب ما در سال‌های اخیر بشدت جوان شده و هر چند این جوانان هر سال باتجربه‌تر و پخته‌تر می‌شوند، اما به پای مردان سیتی نمی‌رسند که از میان زبده‌ترین‌های دنیا سرند و خریداری شده‌اند. ما چنین امکانی را نداریم. ما حتی امسال 2 تا از بهترین‌هایمان را اجبارا فروختیم. سسک فابرگاس رفت چون خودش می‌خواست به تیم قبلی‌اش ـ بارسلونا ـ برگردد و سمیر نصری هم به سبب پول زیادی که فروش وی وارد چرخه‌های مالی باشگاه می‌کرد از جمع ما جدا شد. سیتی در همین مقطع اگه‌رو و کلیشی را خرید و این نشان می‌‌دهد که تا چه میزان در جهت خلاف حرکت ما اقدام کرده‌اند.»

با این وجود ونگر معتقد است منچسترسیتی حتی با داشتن داوید سیلوا و ادین ژکو در ترکیبش، پای در مرحله‌ای گذاشته که ضایعات و تلفات از تبعات و رخدادهای طبیعی آن است. او می‌گوید:‌ «متضررشدن، بها و قیمتی است که شما بابت خوب و قوی‌بودن‌تان در دنیای فوتبال می‌پردازید. وقتی مهره‌های زیادی ندارید و ذاتا متوسط هستید و از چند جام حذف می‌شوید فشاری به شما وارد نمی‌شود، اما وقتی پرمهره‌اید و همه از شما توقع دارند که در تمامی جام‌ها پای جدی و ثابت قهرمانی باشید، مشکلات‌تان آغاز می‌شود. هر جام که از دست می‌دهید، ضربه‌ای روحی به شما و تاثیرگذار بر جام بعدی خواهد بود و هر چه بیشتر بکوشید، از شگفتی‌ها بگریزید و پیروز باشید، خود را فرسوده‌تر و در جام بعدی آسیب‌پذیرتر خواهید کرد. این معضلی است که ما بارها و سال‌ها در زمان‌های قرارداشتن‌مان در کورس چند جام با آن مواجه شده‌ایم و از چند و چون آن کاملا اطلاع داریم. به همین سبب است که به صراحت و با اطمینان می‌گویم ماه عسل منچسترسیتی به اتمام رسیده و روزهای بسیار دشوارش شروع شده است. چیزی که نحوه برخورد سیتی با آن نشان خواهد داد توان حقیقی و سقف پروازش در چه حدی است.»

Observer / مترجم: وصال روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها