فرمانده نیروی دریایی ارتش از دو اخطار به کشتی‌های جنگی و سه اخطار به بالگردها و هواپیماهای بیگانه در رزمایش ولایت 90 خبر داد.
کد خبر: ۴۵۰۵۶۹

به گزارش فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در برنامه تلویزیونی نگاه یک با اشاره به دستاوردهای این نیرو در رزمایش بزرگ ولایت 90 و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در پهنه آبهای آزاد و بین‌المللی، تصریح کرد: در این رزمایش، ناوهای جنگی ما به دو کشتی جنگی و سه بالگرد و هواپیمای بیگانه که قصد نزدیک شدن به منطقه رزمایش را داشتند، اخطار دادند.

سیاری خاطرنشان کرد: این نیروها می توانند بنا بر قوانین بین المللی در آبهای آزاد حضور داشته باشند اما اجازه نزدیکی و نفوذ در منطقه رزمایشی ما را نداشتند و به محض نزدیکی به این منطقه، بلافاصله توسط نزدیک ترین ناوجنگی ما به آْنها اخطار داده شد و آنها نیز وقتی جدیت ما را دیدند، مجبور به ترک منطقه شدند.

وی درخصوص اینکه آنها تا چه میزان می بایست از منطقه رزمایش دور شوند، افزود: ما به یگانهای فرامنطقه‌ای اجازه نمی دهیم در جایی باشند تا ما را با رادارهای خود زیر نظر بگیرند.

فرمانده نیروی دریای ارتش همچنین تصریح کرد: ما در این رزمایش که در منطقه وسیعی از دریای عمان و آبهای آزاد تا شمال اقیانوس هند برگزار شد، نشان دادیم که قادر هستیم تا به تنهایی امنیت منطقه را حفظ کنیم.

سیاری با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای منطقه را دارد، گفت: بهتر است کشورهای منطقه نیز با ما رزمایش های مشترکی داشته باشند نه اینکه به سمت کشورهای دیگر بروند.

وی درخصوص توان ایران برای بستن تنگه هرمز نیز گفت: این موضوع، هدفگذاری ما در رزمایش ولایت90 نبود، چرا که بستن تنگه هرمز، توانی است که ما از سالها قبل داریم و وقتی جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را در دریاهای آزاد و شمال اقیانوس هند نشان می دهد، خود به خود تنگه هرمز نیز تحت تسلط کامل ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها