تبهکاران مرداد امسال در حمله به خودروی حامل پول بانک سپه 4 نفر را کشته بودند

دزدان آدمکش بانک، اعدام می‌شوند

3 سارق مسلح که مرداد امسال با حمله به خودروی حامل پول بانک سپه در کرمانشاه 4 نفر را به قتل رسانده بودند، محاکمه و به مجازات مرگ محکوم شدند که حکم صادره صبح امروز در میدان آزادی کرمانشاه در ملأ عام اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۰۴۲۷

به گزارش «جام‌جم»، یکی از سارقان در درگیری مسلحانه با محافظان خودروی بانک به هلاکت رسید اما 3 نفر دیگر با سرقت کیسه حاوی 217 میلیون تومان از محل متواری شدند اما پلیس سرانجام آنها را دستگیر کرد. متهمان پس از اعتراف به سرقت مسلحانه و ارتکاب قتل 4 نفر از جمله یک سرباز انتظامی، در دادگاه کیفری به اعدام محکوم شدند که حکم صادره پس از تایید در دیوان عالی کشور به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی کرمانشاه ارسال شد تا صبح امروز (پنجشنبه) در ملأ عام به اجرا درآید.

حادثه چگونه رخ داد؟

ساعت 20/9 روز 25 مرداد امسال، وقتی خودروی حامل پول بانک سپه در خیابان سعدی کرمانشاه مقابل بانک توقف کرد، ناگهان 4 مرد مسلح از یک خودروی پراید نقره‌ای پیاده شده و شروع به تیراندازی کردند.

به دنبال این اقدام تبهکارانه ناگهان، راننده، 2 تحویلدار بانک و یک سرباز نیروی انتظامی که وظیفه مراقبت از بانک را به عهده داشت، هدف اصابت گلوله قرار گرفتند و نقش زمین شدند. در جریان این درگیری یکی از مهاجمان مسلح نیز هدف گلوله قرار گرفت اما سایر دزدهای مسلح با سرقت کیسه‌های پول با استفاده از خودرو از محل متواری شدند.

ماموران پلیس هنگام حضور در محل متوجه شدند در جریان تیراندازی دزدهای مسلح، راننده خودرو، کارمند تحویلدار بانک، نگهبان و سرباز انتظامی جان خود را از دست داده‌اند، اما رئیس بانک که از ناحیه پا هدف اصابت گلوله قرار گرفته و یکی از تحویلداران، از حادثه جان به​در برده‌اند.

مجروحان به بیمارستان و اجساد 4 قربانی حادثه به پزشکی قانونی منتقل شد و پرونده برای پیگیری و تحقیقات ویژه در دستور کار پلیس و وزارت اطلاعات قرار گرفت.

چند روز پس از حادثه و با سرنخ‌هایی که در این ارتباط به دست آمد، یکی از سارقان مسلح که با هویت جعلی در شهر سنندج مخفی شده بود شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر شد.

متهم دستگیر شده در تحقیقات، همدستانش را معرفی کرد و تیم‌های ضربت پلیس آگاهی دیگر تبهکاران تحت تعقیب را دستگیر کردند.

با اعتراف دزدهای مسلح، معلوم شد آنها از چندی پیش نقشه سرقت از خودروی حامل پول را طراحی و روز حادثه با خودرویی که پیش از این سرقت کرده بودند، آن را عملی کرده‌‌اند.

با صدور دستور بازسازی صحنه جنایت و نحوه تیراندازی، پرونده به دستور رئیس دادگستری کرمانشاه به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت. سپس پرونده با صدور کیفرخواست و قرار مجرمیت به دادگاه کیفری استان ارسال و با دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها، حکم محکومیت آنها به مجازات اعدام صادر شد.

پس از صدور حکم در دادگاه کیفری و تایید آن از سوی دیوان عالی کشور برای اجرا به شعبه اجرای احکام ارسال شد.

صبح امروز 3 محکوم مسلح به اتهام جنایت، ایجاد رعب و وحشت و محاربه به دار مجازات آویخته خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها