اسـرار خلقـت بـدن انسـان ۱

اسـرار خلقـت اعضای زوج بـدن انسـان

نویسنده: ‌حسن بلخاری ناشر:‌ انتشارات علمی و فرهنگی
کد خبر: ۴۴۹۵۹۱

«فلسفه هنر» یا از توجه و کنکاش نظری فیلسوفان یک فرهنگ به هنر حاصل می‌شود یا از رویکرد مستقل برخی محققان و هنرمندان در تبیین ماهوی واقعیتی موجود به نام هنر.

از گروه اول می‌توان افلاطون، ارسطو، فلوطین، کانت و هایدگر را مثال آورد و از گروه دوم آلبرتی، داوینچی، کروچه، جورج دیکی و دیگران.

این مجموعه شامل 15 مقاله مندرج در نشریات علمی ـ پژوهشی و نیز کنگره‌های ملی و بین‌المللی است.

آیین رستگاری

نویسنده:سید محمد محسن حسینی طهرانی

ناشر: ‌مکتب وحی

آیین رستگاری، شامل مصاحبه‌هایی با علامه آیت‌الله حاج سیدمحمدحسین حسینی طهرانی درباره سیر و سلوک الی‌الله با مقدمه و تصحیح سید محمدمحسن حسینی طهرانی است. این کتاب که به همراه یک لوح فشرده منتشر شده، به صورت مطالب جلسات مختلف، بخش‌بندی شده است. عنوان جلسه اول «منظور و مقصود پروردگار از خلقت انسان» است. از عناوین بخش‌های تشکیل‌دهنده این بخش می‌توان به «یکی از نتایج سلوک‌الی الله زدوده شدن غل و غش و کدورت‌های باطنی است»، «اعتماد به نفس در مقابل اعتماد به خدا، اعتماد به بت است»، «نگاهی اجمالی به سرگذشت جنگ بدر و کفار اسیر شده» و... اشاره کرد.

آسمان در آینه

نویسنده:‌ علیرضا مختارپورقهرودی

ناشر: ‌امیرکبیر

در میان متون دینی مهم‌ترین منبعی که آثار فراوانی در شخصیت و زندگی مولانا داشته، همانا کتاب آسمانی قرآن کریم است؛ کتابی که تمام مسلمین در مورد آسمانی بودن، جامعیت و تحریف نشدن آن در طول تاریخ متفق‌القول هستند.

این کتاب آسمانی چنان تاثیر شگفت‌آوری بر سروده‌های مولانا گذارده که در سراسر دیوان کبیر مشهود است، اما نوع این تاثیر و به عبارتی نوع استفاده مولانا از مفاهیم این کتاب آسمانی بسیار شگفت‌آور و گونه‌گون‌تر است.کتاب «آسمان در آینه» در واقع نگاهی است به جنبه‌های عارفانه مولانا و حاصل بیش از 3 سال تحقیق و بررسی تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم آیات و مفاهیم قرآن کریم بر غزلیات، ترجیعات و رباعیات مولانا از سوی نگارنده است.در مقدمه مفصل این کتاب انواع تاثیرات قرآن کریم بر دیوان کبیر مولانا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها