وزیر ارشاد در کنگره بزرگداشت شهیده افضل:

کسی در دفاع مقدس به‌‌دنبال سهم‌خواهی نبود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فراموش شدن ایام‌الله 9 دی را برخی به صلاح خود می‌دانند اما یادآوری این روز برای عبرت تاریخ لازم است.
کد خبر: ۴۴۷۷۷۳

سید محمد حسینی که امروز در کنگره بزرگداشت شهیده نسرین افضل در شیراز سخن می‌گفت، افزود: یادآوری این روز (9دی) برای این است که بدانیم خواص هم دچار لغزش می‌شوند، گاه خواص ممکن است نبینند یا نخواهند ببینند، تشخیص ندهند یا از درک مسایل عاجز باشند، پیام حق را نشنوند یا خود را به نشنیدن بزنند.

وی تصریح کرد: در فضای غبارآلود سال 88 همه دشمنان نظام و همه عوامل معاند و ضد انقلاب در خارج و داخل کشور هرچند که در ظاهر با هم سنخیتی نداشتند اما در دشمنی با نظام همراه شده بودند و برعلیه جمهوری اسلامی وارد عرصه شدند اما حماسه 9 دی این دشمنی را ناکام گذاشت.

حسینی با اشاره به دوران هشت‌سال دفاع مقدس و رشادت‌های زنان ایرانی، به نقش زنان در برهه‌های مختلف تاریخ اسلام اشاره کرد و افزود: زن همواره در اسلام از جایگاه والا و بالایی برخوردار بوده و هست، اما در عصر نوین زن تنها برای اهداف تجاری مد نظر قرار گرفته و صرفا به جذابیت‌های ظاهری او نگریسته می‌شود اما در اسلام این چنین نیست.

وی با تاکید براینکه زنان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس از آزمونی بزرگ سربلند بیرون آمدند، گفت: ایستادگی و پایداری زنان که در همه احوال و شرایط تمام سرمایه‌ خود را در طبق اخلاص گذاشتند، مایه مباهات و افتخار است.

حسینی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس هیچ کس به‌دنبال سهم‌خواهی نبود. در آن زمان کسی طلبکار انقلاب نبود، همه خود را بدهکار نظام اسلامی می‌دانستند و می‌خواستند سهم خود را به این نظام و کشور ادا کنند و به‌همین دلیل با لبیک به ندای رهبر، دکتر و دانشجو و کاسب و دیگر آحاد جامعه کار و تحصیل را رها کرده و به جبهه‌ها شتافتند.

وی جبهه‌ها را مدرسه صبر و استقامت دانست و با بیان اینکه در آن دوران همه مردم تمام سختی‌ها را با زیبایی تحمل کرده و خم به ابرو نیاوردند، گفت: وقتی یک مادر یا همسر و خواهر رزمنده در برابر شهادت فرزند، شوهر و برادرش خم به ابرو نمی‌آورد این نهایت پایمردی و استقامت از سوی فردی است که مظهر عواطف و احساسات تلقی می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بی‌تردید اگر این روحیه ایستادگی و مقاومت و ایثار در مردم ایران نبود، امام با همه عظمت و رهبر معظم انقلاب با تمام معرفتشان، مانند برخی امامان بزرگوار خانه‌نشین یا مجبور به صلح می‌شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ازدواج زنان با جانبازان را یک افتخار برای آنان دانست و گفت: زنان ایرانی در هر شرایطی نقش خود را به بهترین وجه ایفا کردند، چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن با ایستادگی و صبر و انتظار برای بازگشت همسرانشان و فرزندانشان.

حسینی با تاکید بر لزوم انتقال پیام شهدا به جهانیان گفت: علی‌رغم تبلیغات سوئی که در جهان بر علیه کشور ما وجود دارد و عده‌ای ما را به رعایت نکردن حقوق بشر و زنان محکوم می‌کنند، نظام اسلامی نشان داده که تا چه حد به حقوق مردم و خصوصا زنان برپایه اصول اسلامی پایبند است.

وی با اشاره به حضور تاریخی زنان در کنار مردان مسلمان از صدر اسلام تاکنون، گفت: در طول تاریخ نقش زنان در پیروزی‌های مسلمانان بارز بوده و در دوران انقلاب اسلامی این نقش برجسته‌تر شده است. اگر در دوران انقلاب و دفاع مقدس زنان و مادران از حضور همسران و فرزندانشان در عرصه ممانعت می‌کردند این پیروزی‌های بزرگ کسب نمی‌شد.

وی گفت: امروز دشمنان نظام که مدعی هستند اسلام به معنای طالبان، خشونت علیه زنان و... است، اما وقتی انقلاب اسلامی و زنان ایرانی به‌عنوان الگو مطرح می‌شوند سکوت می‌کنند و نگرانی خود را بروز می‌دهند.

کنگره کشوری بزرگداشت شهیده نسرین افضل، نماد حجاب و عفاف زن ایرانی، از امروز صبح در شیراز آغاز شده و تا شب ادامه خواهد داشت. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها