مدیرکل ثبت احوال استان تهران گفت: کارت‌های ملی تا پایان سال 92 اعتبار دارد و نیازی به تعویض آن‌ها نیست.
کد خبر: ۴۴۶۹۳۶

سیداحمد قشمی روز چهارشنبه در حاشیه چهارمین سفر استانی هیات دولت به شهرستان ورامین در گفت‌وگو با ر ایرنا افزود: با توجه به برنامه صدور کارت ملی هوشمند کارت‌های ملی فعلی نیازی به تعویض ندارند، حتی اگر مهلت آن به اتمام رسیده باشد.

وی تاکید کرد: افرادی که محل سکونت آن‌ها تغییر کرده می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان ثبت احوال، اطلاعات جدید ارایه داده و کارت ملی برای آن‌ها ارسال می‌شود.

قشمی درباره صدور شناسنامه‌های جدید اظهار داشت: برای اجرای افزایش کیفیت اسناد هویتی و تابعیتی، شناسنامه‌های قبلی به شناسنامه‌های مکانیزه و ماشینی تبدیل می‌شود.

وی درباره صدور مکانیزه شناسنامه نوزادان افزود: در زمان حاضر تمام اطلاعات متولدین و متوفیان به صورت آنلاین در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ثبت احوال درج می‌شود.

قشمی، تعویض شناسنامه‌های قبلی را اختیاری دانست و تصریح کرد: افرادی که شناسنامه‌ آن‌ها مفقود شده یا کسانی که تغییراتی در شناسنامه آن‌ها ایجاد می‌شود، به اضافه افراد بالای 15، 30، 45 و 60 سال نیز می‌توانند با مراجعه به سازمان ثبت احوال، شناسنامه جدید دریافت کنند.

وی ویژگی شناسنامه‌های جدید را غیرقابل جعل بودن آن ذکر کرد و گفت: کیفیت بالای کاغذ، روکش و ضد آب بودن آن‌ها از دیگر ویژگی‌های شناسنامه‌های جدید است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها