گفتم بدوم تا تو همه فاصله‌ها را ‌‌/‌‌ تا زودتر از واقعه گویم گله‌ها را / چون آینه پیش تو نشستم که ببینی‌‌/‌‌ در من اثر سخت‌ترین زلزله‌ها را
کد خبر: ۴۴۵۲۴۷

هنوز صدای علیرضا قربانی که ابیات بالا را با صدای زیبای خود در تیتراژ پایانی سریال «وضعیت سفید» می‌خواند در گوشمان است و گاهی آن را با خود زمزمه می‌کنیم... آن وقت‌هایی که دلمان گرفته و حوصله‌مان طاقتش، طاق شده زیر لب نجوا می‌کنیم:.... از بس که گره زد به گره‌ حوصله‌ها را....

قربانی را می‌شناسیم. او از زمانی که تیتراژ سریال «شب دهم» را خواند، بین عموم مردم به شهرت رسید.

همکاری او با حسن فتحی در سریال‌ مدار صفر درجه هم ادامه پیدا کرد و این خواننده ایرانی را به شهرت بیشتری رساند.

اشعاری که معمولا قربانی به صورت ترانه اجرا می‌کند، مفاهیم زیبایی دارند و ریتم آواز قربانی باعث می‌شود که این اشعار در ذهن مخاطبان ته‌نشین شود.

وقتی شعر در خاطر می‌ماند، فرد را متقاعد می‌کند در پی این باشد که شاعر اثر را هم بشناسد.

وقتی او را شناخت، دیگر اشعار او را هم خواهد خواند و این باعث می‌شود شاعران هم در کنار خوانندگان تیتراژ‌ها بین عموم مردم به شهرت دست پیدا کنند.

شعر تیتراژ وضعیت سفید را یکی از بهترین شاعران امروزی سروده است، محمدعلی بهمنی برای شعردوستان ایرانی نامی آشناست.

آنهایی که او را می‌شناسند، می‌دانند این شاعر زاده، دزفول تاکنون برای اشعارش چندین جایزه را از آن خود کرده است. بهمنی سال‌هاست شعر می‌گوید، اما وضعیت سفید او را به مخاطبان میلیونی این سریال شناساند.

سازندگان سریال فرات هم برای تیتراژ پایانی سریال خود، قطعه‌ای از آلبوم«خورشید» را انتخاب کرده‌اند. این آلبوم با صدای امیرحسین مدرس به‌مناسبت محرم منتشر شد.

قطعه‌ای که برای این سریال انتخاب شده، یکی از بهترین قطعاتی است که برای آلبوم خورشید طراحی شده است.

حالا بیشتر آنهایی که سریال فرات را تماشا می‌کنند و به خاطر این قطعه و اجرای خوب آواز و موسیقی تا کلمه آخر تیتراژ را هم می‌بینند، یا تاکنون آلبوم خورشید را خریده‌اند یا در ذهنشان خرید آن را برنامه‌ریزی می‌کنند. بازهم یک سریال باعث شده تا موسیقی و آوازی به شهرت برسد و در دل مردم جای باز کند.

البته ناگفته نماند که تاکنون امیرحسین مدرس در چند برنامه رادیویی و تلویزیونی از جمله برنامه پارک ملت حاضر شده و درباره آلبوم جدیدش که محتوای عاشورایی دارد، توضیح داده است.

همه اینها باعث می‌شود در زمانه‌ای که فضای تبلیغ برای موسیقی‌های خوب و مردمی بسیار اندک است، تلویزیون به ترویج این‌گونه موسیقی‌ها کمک کند.

طاهره آشیانی‌ - گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها