در دنیای امروز فناوری اطلاعات، همه جا سخن از سرویس‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب است، سرویس گوگل‌داک نیز یکی از این سرویس‌ها به‌شمار می‌رود. در گوگل‌داک شما می‌توانید اسناد متنی خود را ایجاد و ذخیره کنید تا در هر زمان و هر مکان که به آنها نیاز داشتید نیز براحتی به آنها دسترسی داشته باشید. اگر از کاربران این سرویس باشید حتما ترجیح می‌دهید تمام اسناد متنی خود را در آن آرشیو کنید که یکی از منابع شما نیز اسناد دریافتی توسط ایمیلتان است.
کد خبر: ۴۳۶۷۰۸

کاربران شخصی و شرکت‌های زیادی هستند که حجم زیادی از نامه‌نگاری‌های خود را توسط ایمیل به انجام می‌رسانند، از ارسال دعوت‌نامه گرفته تا درخواست پیش‌فاکتور و... همان‌طور که می‌دانید این اسناد به‌صورت فایل‌های پیوست، همراه با ایمیل ارسال می‌شوند و در صورتی که بخواهید آنها را در سرویس گوگل‌داک آرشیو کنید، باید ابتدا اسناد پیوستی را دانلود، سپس آنها را در گوگل‌داک خود آپلود کنید که این کار نیازمند صرف وقت زیادی است. اگر شما هم در حال حاضر این کار را روزانه بیش از چند بار تکرار می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم به روش زیر عمل کنید تا با بهره‌گیری از مرورگر کروم، افزونه‌ای منحصر‌به‌فرد و سرویس جی‌میل، شما را قادر سازیم تا با یک کلیک به‌طور مستقیم، اسناد دریافتی در ایمیلتان را به کاربری خود در گوگل‌داک انتقال دهید.

1ـ برای انجام این کار ابتدا مرورگر کروم را اجرا کرده و با مراجعه به لینک زیر، افزونه Gmail Attachments To Docs را در مرورگر خود نصب کنید:

http:‌/‌‌/‌tiny.cc‌/‌gmail-attachment

2ـ پس از نصب افزونه وارد محیط کاربری خود در سرویس جی‌میل شوید و به‌دلخواه یکی از ایمیل‌هایتان را که دارای فایل پیوست است، انتخاب کنید. (برای جستجو به‌دنبال ایمیل‌های دارای فایل پیوست می‌توانید عبارت has:attachment را در بخش جستجو وارد کنید.)

3ـ چنانچه ایمیل انتخابی را باز کنید، مشاهده خواهید کرد که در کنار گزینه‌های Download، View مربوط به فایل پیوست، گزینه‌ای نیز با عنوان Save to Docs در اختیار شما قرار داده شده است که با کلیک روی این گزینه، بدون نیاز به دانلود و آپلود مجدد، اسناد پیوستی در ایمیل شما مستقیما در گوگل‌داک آپلود شده و پس از اتمام عملیات آپلود نیز پیغامی شامل عبارت

Your file has been saved to Google Docs به شما نمایش داده می‌شود که نشان‌دهنده آپلود موفقیت‌آمیز فایل پیوست در گوگل‌داک است.

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها