همه می‌دانستند که بیمارستان امام‌رضا(ع) میزبان قدوم مبارکش خواهد شد. در چند روز گذشته همه چشم‌انتظار این اتفاق بودند؛ آخر مگر می‌شد شاعر اهل بیت و انقلاب اسلامی روی تخت بیمارستان، چشم انتظار دیدار مرادش باشد و این آرزو تحقق پیدا نکند.
کد خبر: ۴۳۶۴۰۰

شاعری که بیش از 3سال و نیم است به دلیل عارضه ریوی در وضعیت خاص پزشکی به سر می‌برد و هم‌اکنون در بخش ICU بیمارستان امام رضا‌(ع) شهرستان کرمانشاه بستری است، ظهر روز پنجشنبه بار دیگر به ملاقات چهره‌ای نورانی نائل آمد که در وصفش سروده بود:

نمی‌گویم که در عالم ولی نیست

ولی بالاتر از سیدعلی نیست

عیادت رهبر معظم انقلاب از احمد عزیزی روی تخت بیمارستان، اگر چه نخستین ملاقات این شاعر ولایی با ولی امر مسلمین نبود، اما این بار برخلاف تمام دیدارهای پیش از این، او میزبان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود و نه مهمان. شاید ظهر پنجشنبه، زمانی که خورشید انقلاب اسلامی، فضای بیمارستان امام رضا(ع) را روشن کرد، ذهن و خاطر احمد عزیزی را به شب‌های ماه مبارک رمضانی برد که او مهمان جلسات دیدار رهبری با شاعران می‌شد؛ شب‌هایی که او اشعارش را می‌خواند و به نقدها و نصایح مرادش گوش می‌سپرد. اگر چه آنچه در ذهن این شاعر بزرگ معاصر ایران گذشت، به دلیل سکوت 3 ساله‌اش بر زبانش جاری نشد، اما چهره او در تمام طول این دیدار نشان می‌داد که از این ملاقات به وجد آمده است.

زینب عزیزی، خواهر این شاعر در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که احمد عزیزی از تصمیم رهبر معظم انقلاب برای عیادت از خود در بیماستان امام رضا(ع) اطلاع نداشته و پیش از ورود ایشان به بخش مراقبت‌های ویژه، در خواب بوده است، در توصیف این ملاقات گفت: این دیدار آن‌قدر برایمان مملو از زیبایی، لذت و حلاوت بود که من از شوق دیدن رهبر معظم انقلاب، متوجه زمان دقیق آن نشدم، ولی فکر می‌کنم حوالی ساعت 12 بود و حدود 10 دقیقه به طول انجامید. وی ادامه داد: من احمد را بیدار کردم و او بلافاصله پس از رویت سیمای رهبر معظم انقلاب، ابتدا گریه کرد، بعد خندید و بعد ذوق‌زده شد.

خواهر احمد عزیزی افزود: ایشان دست مبارکشان را بر سر احمد کشیدند و به او گفتند: «در این لحظات بیشتر با خدای خودت خلوت کن».

زینب عزیزی با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در استان کرمانشاه گفت: شهر ما در این چند روز پر از عطر ولایت شده است و من روز پنجشنبه این توفیق را یافتم تا لذت در کنار رهبر بودن را با تمام وجودم حس کنم.

رضا عظیمی ‌‌/‌‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها