متروی درون‌شهری کرج که از سال 85 عملیات احداث آن آغاز شد، قرار بود طی 4 سال به بهره‌برداری برسد که این امر محقق نشد و از سوی دیگر شهرداری وعده داده است تا 3 سال دیگر قطار شهری کرج روی ریل می‌رود. به گزارش مهر، کلانشهر کرج در حالی 80 درصد جمعیت استان تازه تاسیس البرز را در خود جای داده که رشد روز افزون جمعیت و عدم وجود زیرساخت‌های مناسب در آن، مشکلاتی را برای شهروندان پدید آورده است.
کد خبر: ۴۳۶۳۸۰

ترافیک و خیابان‌های قدیمی که دیگر گنجایش تعداد بالای خودروهای در حال تردد را ندارند، در کنار کمبود محل پارک و ضعف در تعداد پارکینگ‌های طبقاتی و عمومی موجب شده خیابان‌های کرج این روزها به پارکینگی از خودروهای متوقف و در حال حرکت بدل شود.

از همین رو در حالی که توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از اولویت‌های مهم کلانشهرها به شمار می‌رود، مسوولان کرج بر آن شدند یک دهه پس از راه‌اندازی متروی تهران و مشاهده فواید احداث آن در توسعه و رونق حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک و آلودگی هوا پروژه قطار شهری در کرج را کلید بزنند که این امر در سال 85 محقق شد.

بنابر وعده داده شده قرار بود طی 4 سال متروی کرج روی ریل برود که این مهم به دلایل بسیار به امروز و فرداهای فراوانی موکول شد.

شهردار کرج در بازدید از تونل قطار شهری میدان سپاه کرج با بیان این مطلب گفت: افزون بر نیاز به اعتبارات کافی برای اجرای عملیات قطار شهری برای تحقق این مهم، مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی کارشناسی شده لازم است و به کارگیری 2 مولفه تخصیص اعتبار و اعمال مدیریت صحیح منجر می‌شود متروی کرج حداقل تا 3 سال آینده به بهره‌برداری برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها