وزیر بهداشت، حضور نداشتن پرستاران در ترکیب هیات امنای بیمارستانها را تکذیب کرد.
کد خبر: ۴۳۴۸۶۵

دکتر مرضیه وحیددستجردی در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر اعتراض سازمان نظام پرستاری به آیین نامه بیمارستانهای هیئت امنایی که بر اساس آن پرستاران در ترکیب هیئت امنا جایگاهی ندارند، افزود: چنین موضوعی درست نیست.

وی با طرح این سئوال که پرستاران چه اعتراضی دارند، اظهارداشت: هم اکنون جامعه پرستاری کشور از احترام و جایگاه ویژه ای در بیمارستانهای هیئت امنایی برخوردار است.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سئوال که آیا پرستاران هم اکنون در ترکیب بیمارستانهای هیئت امنایی قرار دارند، افزود: بله حضور دارند.

دستجردی با اشاره به اعتراض جامعه پرستاری به آیین نامه جدید بیمارستانهای هیئت امنایی که طی هفته گذشته اعلام شد، گفت: این مربوط به دو سال قبل است که آن را تغییر داده ایم.

این در حالی است که غضنفر میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران در نشست خبری که هفته گذشته با خبرنگاران داشت از آیین نامه بیمارستانهای هیئت امنایی که در همایش دست اندرکاران نظام سلامت ارائه شده است، انتقاد کرده و گفته بود که این آیین نامه بدون اطلاع جامعه پرستاری ارائه شده است.

وی افزوده بود: در حالی که ما ایرادهایی به این آیین نامه داشتیم و البته آنها نیز اصلاح شد اما نمی دانیم چرا همان آیین نامه مشکل دار توسط معاون درمان وزارت بهداشت ارائه شده است.

وی با اعلام اینکه 50 درصد نیروهای نظام سلامت را پرستاران تشکیل می دهند، گفته بود که جامعه پرستاری باید حداقل یک نماینده در هیئت امنای بیمارستانها داشته باشد.

میرزابیگی در همان نشست خبری تاکید کرد که از اجرای این آیین نامه جلوگیری شود چون پرستاران به شدت با آن مخالف هستند و همکاری نخواهند کرد.

البته دکتر حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به انتقاد رئیس کل سازمان نظام پرستاری مبنی حضور نداشتن پرستاران در هیئت امنای دانشگاهها گفته است که تا کنون اقدامات زیادی برای ارتقای جایگاه پرستاران صورت گرفته و مطرح کردن این موضوع درست نیست.

وی معتقد است که در چارت تشکیلاتی وزارت بهداشت، دفتر پرستاری به عنوان یکی از زیر مجموعه های معاونت درمان در نظر گرفته شده بود ولی در حال حاضر این جایگاه به عنوان قائم مقام وزیر در امور پرستاری ارتقا یافته است.

معاون درمان با بیان اینکه در ترکیب اعضای هیئت امنای دانشگاهها نه تنها پرستاران بلکه مدیران و سایر اعضای هیئت رئیسه بیمارستان نیز حضور ندارند و فقط رئیس بیمارستان به عنوان عضو حقیقی حضور دارد، گفت: افرادی که در بیمارستانها شاغل هستند مانند مترونها، مدیران و یا مدیران آموزش، به عنوان هیئت رئیسه یا هیئت مدیره بیمارستان در نظر گرفته شده اند و سطح اعضای این افراد حقیقی و حقوقی مانند اعضای هیئت امنای دانشگاهها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها