سارق بد شانس یکصد متر دورتر از محل سرقت، در حین فرار با موتورسیکلتش با یک خودرو تصادف کرد و توسط مردم دستگیر شد.
کد خبر: ۴۲۸۰۳۵

به گزارش فارس،‌ ساعت 16 ششم شهریور سارق تک نفره موتورسوار، وقتی که کیف زن جوانی را از روی شانه‌اش ربود، با سرعت از لابلای خودروها اقدام به فرار کرد.

زن جوان که از این اتفاق شوکه شده بود به همراه رهگذران و همسرش، شروع به داد و فریاد کردند و کمی دورتر از محل سرقت، سارق که قصد داشت تا هرچه سریع تر از محل دور شود، در تصادف با یک دستگاه خودرو سواری به زمین خورد، امّا شدت جراحتش به حدی نبود که زمین‌گیر شود. از جایش بلند شد تا به صورت پیاده پا به فرار بگذارد.

شهروندانی که کیف و سرقت و داد و فریاد زن مالباخته و فرار را یک جا دیده بودند به سارق بدشانس فرصت فرار نداده و با ضرب و شتم او را دستگیر کرده و لحظاتی پس از تماس با مرکز فوریتهای پلیسی 110 و حضور مأموران کلانتری در محل، وی را تحویل پلیس دادند.

با تشکیل پرونده مقدماتی در کلانتری و با دستور نصرتی، دادیار شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران، کارآگاهان مبارزه با کیف‌قاپی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مأمور رسیدگی به این پرونده شدند.

در بررسی از سوابق اتهامی این مرد جوان به نام علی 34 ساله مشخص شد که وی سال گذشته نیز پس از کیف‌قاپی در حین فرار توسط مردم دستگیر شده و پس از بررسی سرقت‌های دیگر وی در پایگاه چهارم پلیس آگاهی، با رأی قضایی به زندان و جریمه و رد مال محکوم شده است.

متهم پس از دستگیری اعتراف کرد: پس از آزادی از زندان به علت بیکاری مجدداً به سرقت‌های گذشته‌ام روی آوردم. ابتدا یک دستگاه موتورسیکلت را سرقت کردم و به صورت تک نفره با این موتور در خیابان‌ها و کوچه‌های خلوت و در فرصت مناسب از مردم سرقت می‌کردم.

با توجه به سوابق متهم و نحوه سرقت وی، تعدادی از شاکیان پرونده‌های کیف‌قاپی و زورگیری که اغلب مالباختگان این پرونده‌ها زن بودند، به پایگاه دعوت شده و تاکنون نزدیک به 10 نفر از شکات وی را به عنوان سارق اموال خود شناسایی و معرفی کردند.

در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد 30 عدد کارت عابر بانک، مدارک هویتی افراد متعلق به مالباختگان کشف شده است.

متهم که متأهل و دارای همسر و فرزند است، اعتیاد به استعمال مواد مخدر از نوع شیشه و کراک دارد که انگیزه خود را از سرقت‌ها تهیه مواد مخدر و کسب مال اعلام کرده است.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعترافات متهم به ده‌ها فقره سرقت پس از آزادی از زندان، به نظر می‌رسد که تعداد واقعی این سرقت‌ها حتی بسیار بیشتر هم باشد که در این فرصت از شهروندانی که در ماه‌های اخیر و در محدوده‌های میدان خراسان، خیابان‌های؛ 17 شهریور، خاوران، شوش، بزرگراه شهید محلاتی، بلوار ابوذر، بلوار نبرد و غیره از آنان توسط یک موتورسوار تک سرنشین زورگیری یا کیف قاپی شده است دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهم و یا پیگیری پرونده خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان 15 خرداد مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها