وزیر امور خارجه در جمع رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور:

می‌خواهیم به یک توافق خوب، قوی و پایدار برسیم

رییس جمهور در جمع رایزنان فرهنگی:

نباید به فرهنگ رنگ و بوی نظامی داد

محمود احمدی نژاد،رایزنان فرهنگی کشورمان را منادیان فرهنگ و مدافعان عزت انسان و جامعه انسانی عنوان کرد و گفت: شکی نیست که ماموریت شما یک ماموریت مهم و اساسی است زیرا فرهنگ روح حاکم بر همه فعالیت‌ها است.
کد خبر: ۴۲۶۶۶۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در دیدار رایزنان فرهنگی کشورمان در هشتاد کشور جهان با بیان اینکه هر اقدامی تحت یک نظام فرهنگی انجام می‌شود و از پیام فرهنگی برخوردار است، گفت: فعالیت فرهنگی به طور مشخص با هدف ترویج اندیشه، مبانی فکری، ویژگی‌های اخلاقی و ارزشی صورت می گیرد بنابراین با چنین نگاهی ما در عرصه بین‌الملل کار سیاسی نمی‌کنیم بلکه در اصل کار فرهنگی انجام می‌دهیم و اصولا هر اقدامی که در راستای کمال و رشد انسان باشد کار فرهنگی محسوب می شودحتی اگر صدور کالا و فعالیت های اقتصادی باشد.

رییس جمهور با اشاره به موضوع جنگ فرهنگی، گفت: بنده به این موضوع اعتقاد ندارم، زیرا جنگ فرهنگ با بی‌فرهنگی و تعالی با سکوت است. جنگ و درگیری در دو نظام فکری و ارزشی که در راستای کمال انسان باشند، معنا و مفهومی ندارد.

رییس جمهور با طرح این سوال که آیا فرهنگ مادی را می‌توان فرهنگ واجد ارزش دانست، گفت: فرهنگ منحط مادی را فاقد ارزش می‌دانیم چرا که موجب سقوط انسان و ارزش‌ها می شود و نباید آن را جزء کارهای فرهنگی برشمرد چون در واژه فرهنگ ارزش انسان مستتر است.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به طرح موضوعاتی درباره تشکیل ارتش سایبری گفت: نباید به فرهنگ رنگ و بوی نظامی داد، ذات فرهنگ ریشه‌کن کردن برخورد نظامی از مناسبات انسانی است، فرهنگ بدین معناست که رابطه انسان‌ها نباید براساس زور و قدرت باشد بلکه باید براساس انسانیت تنظیم گردد و اگر بدنبال یک نبرد فکری و اندیشه‌ای هستیم باید بدانیم زمانی موفق خواهیم بود که بر فضای فکری و اندیشه عالم غلبه کنیم.
وی افزود: اینکه وقتی ملت ایران ماهواره به فضا می‌فرستند و ملت‌های آزاده و عدالت‌خواه جهان از آن خوشحال می‌شوند این همان آثار کار فرهنگی است زیرا دیدگاه‌ها، باورها و اندیشه‌های جمهوری اسلامی ایران در ذهن آنها نهادینه می‌شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه باید توجه داشت که بین اینکه افراد را به دین اسلام دعوت کنیم یا به خودمان تفاوت اساسی وجود دارد تصریح کرد:مواقعی که مشاهده می شود کارها جلو نمی‌رود اینجاست که باید در دیدگاه خودمان تجدید نظر کنیم.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه قانع نبودن به وضع موجود و بدنبال حق و حقیقت بودن و وجود یک نقطه نورانی و آرمان‌های متعالی را از ویژگی‌های ماندگار ملت ایران برشمرد و گفت:‌ ملت ایران همیشه خوهان حق و عدالت بوده و هیچگاه حق را به یک حزب و یا گروه و یا طایفه‌ای ترجیح نداده است.

رییس جمهور افزود: ملت ایران همواره و در هر مقطعی به دنبال مقایسه وضع موجود جهان با آرمان‌های خود بوده است و همواره وضع موجود را با آن آرمان‌ها مقایسه و اگر لازم بوده آن را نفی کرده است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: نظم و مدیریتی که بر مبنای اندیشه استعماری در جهان حاکم است و فرهنگ‌ ملت ها را تحت تاثیر قرار می دهد را باید نقد و نفی کرد و این موضوع یکی از محورهای اصلی کار فرهنگی است و باید بدانیم امواج انقلابی که می‌خواهد وضع موجود را بر هم بزند زمانی در مسیر درست قرار دارد که نظام جامعه متعالی را را در مقابل وضع نامطلوب حاکم بر جهان پیگیری و معرفی کند.

رییس جمهور مهمترین ماموریت جمهوری اسلامی ایران را ارائه نظام جایگزین برای جهانیان دانست و گفت: اگر بدنبال فعالیت های فرهنگی موثر و ماندگار هستیم ابتدا باید بدانیم که چه مولفه و شاخص هایی را می‌خواهیم به جهانیان معرفی و ارایه کنیم.

دکتر احمدی نژاد ارائه جامعه مهدوی به بشریت را بهترین الگو برای جایگزینی وضع کنونی جهان عنوان کرد و اظهار داشت: امروز باید در مقابل نظام ضد انسانی و مادی حاکم بر دنیا، نظم جهانی مطلوب یعنی جامعه مهدوی را معرفی کنیم و این بعنوان فصل مشترک همه پیامبران الهی تنها جایگزین مطلوب و قابل عرضه‌ای است که بشریت نیز آن را خواهد پذیرفت و امروز اگر در اراده و افکار عمومی جهان تغییراتی رخ می‌دهد ناشی از پیام انقلاب اسلامی و معرفی نظام جایگزین است.

وی در ادامه به موضوع امام و انسان کامل اشاره کرد و گفت: صحبت از امام در اصل برافراشته شدن پرچم وحدت است به شرط آنکه خود را توجیه نکنیم بلکه حقیقت امام و حکومت جهانی را معرفی کنیم که اگر اینها معرفی شوند همه انسانها به آن روی خواهند آورد و شاید تنها تعداد انگشت شماری در برابر این الگو مقاومت کنند.

رییس جمهور با اشاره به اهمیت حرکت بر اساس فطرت و حقیقت انسانی خاطر نشان کرد:رایزنی فرهنگی تنها برای مسلمانها نیست زیرا پیام اسلام برای تمام بشریت است از این رو اگر بر مبنای توجه به فطرت و حقیقت انسان‌ها حرکت شود مطمئن باشید که همه با شما خواهند بود .

رییس‌جمهور تصریح کرد: هر کس در هر نقطه عالم متوجه شود که خدا یک حقیقت واحدی را خلق کرده که تجسم و عینیت علم و رحمت و همه خوبی‌هاست در برابر آن مقاومت نکرده و براحتی آنرا خواهد پذیرفت و این مفهومی است که در طی 30 سال بر روی آن کم کار شده است و امروز باید سازمان فرهنگ و ارتباطات این الگو را در بسته‌هایی آماده و به جامعه بشری ارائه دهد.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر ترویج توحید و یگانه‌پرستی و ایستادگی در برابر ظلم، گفت: ملت ایران به دنبال آرمان‌های الهی و انسانی است و لحظه‌ای برای رسیدن به آن غافل نخواهد شد.

رییس جمهور در ادامه خمیرمایه فعالیت های فرهنگی را عشق و محبت به مردم دانست و اظهار داشت: اگر انسان به کسانی که مخاطب شان است علاقه مند نباشد اثر مثبتی در کلام وی به وجود نخواهد آمد . اگر عشق و رحمت در کلام نباشد کارها بخوبی پیش نخواهد رفت و این موضوعی است که رایزن فرهنگی باید به آن توجه داشته باشد .

دکتر احمدی نژاد در ادامه سخنان خود به اهمیت و جایگاه ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی انسان های کوته‌فکر و جاهل وقتی سخن از جامعه جهانی به میان می‌آید اعلام می‌کند که در این صورت نیازی به ولایت فقیه نیست در حالیکه لازمه حکومت جهانی، وجود ولایت فقیه است و اساسا ولایت فقیه راه، مسیر و پشتوانه‌ همه حرکت ها و فعالیت های نظام جمهوری اسلامی ایران است و این نظام هم برپا شده تا حاکمیت جهانی اسلام را فریاد بزند.

پیش از سخنان رییس‌جمهور وزیر ارشاد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین تعدادی از رایزنان فرهنگی به ارائه گزارش و دیدگاه‌های خود پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها