ویژه طراحان انیمیشن؛

قلمی که طرحهای کاغذی را تبدیل به دیجیتال می‌کند

ابزاری ویژه طراحان انیمیشن که نمی توانند تن دادن به تجهیزات فناورانه و به فراموشی سپردن برگهای سفید کاغذی را تحمل کنند طراحی شده که می تواند طرح های رسم شده بر روی کاغذهای عادی را به صورت دیجیتال به رایانه انتقال دهد.
کد خبر: ۴۲۵۹۳۷

به گزارش مهر، شرکتی به نام Wacom قلم دیجیتال-جوهری را ابداع کرده است که ویژگی ظاهری آن مشابه خودکارهای عادی است که برای نوشتن یا ترسیم اشکال از جوهر استفاده می کند اما با استفاده از گیرنده ای که به شکل گیره کاغذ در بالای صفحه نصب شده، می تواند حرکات قلم را بر روی کاغذ ردیابی کرده و اطلاعات آن را به رایانه ای انتقال دهد. به این شکل از طرحی که بر روی کاغذ رسم شده تصویری دیجیتال به دست خواهد آمد.

در قلم این ابزار از حسگرهای فشار نیز استفاده شده است، این به آن معنی است که خطوط پر رنگ و کم رنگ نیز در تصاویر دیجیتال مشخص خواهند شد. این قلم می تواند هزار و 24 فشار مختلف را احساس کند و گیرنده آن نیز می تواند هزاران طرح را در آن واحد و در چند لایه مختلف ذخیره کند. زمانی که کاربر می خواهد طرح های خود را ویرایش کرده و از آن خروجی بگیرد این گیرنده به راحتی با استفاده از یک کابل USB به رایانه وصل می شود.

بر اساس گزارش گیزمگ، این قلم در عین حال طرحهای دیجیتال خود را مستقیما به فرمتهای تحت پشتیبانی فتوشاپ، "ایلوستریتر" و یا "اسکچ بوک" تبدیل می کند. این ابزار از نرم افزار مدیریت طرح نیز برخوردار است که کاربر با استفاده از آن می تواند تصاویر را ویرایش کرده، پاک کرده و یا لایه های جدید به آن بیافزاید و یا آنها را در فرمتهای مختلف ذخیره کند. قیمت این قلم هوشمند 199 دلار اعلام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها