سطح: مبتدی

دیسک‌هایی که برگردانده می‌شوند!

گاهی اوقات کاربران سیستم‌های مک، با برگردانده شدن دیسک‌های سی‌دی و دی‌وی‌دی از درایو نوری دستگاه مواجه می‌شوند. اگر شما هم دستگاهتان با این مشکل مواجه شده است و دیسک‌هایی را که داخل آن می‌گذارید بعد از چندبار سعی در خواندن آنها مجددا به بیرون می‌راند، باید بدانید که یا درایو نوری دستگاه شما خراب شده یا در حال خراب شدن است! به نظر شما در چنین مواقعی چه کاری باید انجام دهید؟ در ادامه چند راه حل را به شما آموزش می‌دهیم که چنانچه مشکل از درایو نوری شما نباشد، با به کارگیری این راه‌حل‌ها می‌توانید مجددا از آن استفاده کنید.
کد خبر: ۴۱۹۶۹۱

1‌‌ـ‌ ابتدا مطمئن شوید که دیسک‌های موردنظرتان صدمه ندیده‌اند و سطح آنها نیز شفاف و تمیز است. چنانچه دیسک‌هایتان کثیف شده‌اند بهتر است با یک دستمال نرم از جهت چپ به راست آنها را تمیز کنید. (توجه داشته باشید که به هیچ‌ وجه برای تمیز کردن دیسک‌ها دستمال را به صورت دایره‌ای روی دیسک نکشید)

2‌‌ـ‌ اگر دیسک‌ها از شرایط مطلوبی برخوردارند این احتمال وجود دارد که گرد و غبار درون درایو نوری مانع عملکرد صحیح آن باشد. برای رفع این مشکل نیز بهتر است از یک پمپ هوا کمک بگیرید. به این ترتیب که ابتدا خروجی شیلنگ پمپ را نزدیک درایو نوری گرفته و سپس پمپ را روشن کنید. با انجام این کار گردوغبار داخل دستگاه پاک می‌شود.

3‌‌ـ‌ اگر روش دوم هم جوابگو نبود، می‌توانید از کیت‌های پاک‌کننده درایو نوری کمک بگیرید. این کیت‌ها که شامل یک دیسک تمیزکننده است به شما این امکان را می‌دهد تا لنز درایو نوری و سطح آن را تمیز کنید.

توجه داشته باشید با گذاشتن دیسک تمیز کننده نیز همچون دیگر دیسک‌هایتان، درایو نوری آن را به بیرون می‌راند، اما چنانچه چند بار متوالی دیسک را در درایو قرار دهید کار خود را انجام می‌دهد و داخل درایو نوری شما را پاک می‌کند.

4‌‌ـ‌ اگر پس از طی این مراحل، درایو دستگاه شما مجددا دیسک‌هایتان را خواند که به شما تبریک می‌گوییم، در غیراین صورت وقت آن رسیده است که به فکر تهیه یک درایو نوری جدید برای رایانه تان باشید!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها