رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد، هزینه تغذیه، لباس واحد، سرویس ایاب و ذهاب و کلاس‌های فوق برنامه را با نرخ شهریه محاسبه کند. فرشته حشمتیان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در زمان ثبت‌نام تنها شهریه و نرخ مصوب اعلام شده باید دریافت شود و مدارس حق ندارند هزینه‌های فوق برنامه‌ها را حتی در قالب چک در زمان ثبت نام دریافت کنند.
کد خبر: ۴۱۶۸۴۴

وی افزود: شهریه مربوط به ایاب و ذهاب، کلاس‌های فوق برنامه و تغذیه دانش‌آموزان باید پس از انجام ثبت نام و در صورتی که اولیای دانش‌آموزان با اجرای آن موافقت کنند، از آنان دریافت شود.معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نرخ شهریه مدارس غیردولتی از سوی کمیته تایید نرخ شهریه آموزش و پرورش، براساس برنامه‌های پیشنهادی، هزینه‌های مدرسه بررسی، کنترل و اعلام می‌شود.

وی با بیان این‌که اگر این نرخ از سوی مدرسه‌ای رعایت نشود، والدین می‌توانند تخلفات را اطلاع دهند، گفت: با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.به گفته حشمتیان، در ابتدا تذکر شفاهی، کتبی، طرح موضوع در شورای نظارت آموزش و پرورش استان برای تعطیلی موقت و در انتها طرح موضوع در شورای نظارت مرکزی برای ابطال موافقت اصولی مدرسه متخلف انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها