برخی از داوطلبان کنکور اطلاعات غلط داده‌اند

بررسی پرونده 14 هزار داوطلب کنکور

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در برابر خوداظهاری غلط داوطلبان کنکور مسئولیتی ندارد، گفت: پرونده 14 هزار داوطلب کنکور تا آخر هفته بررسی می‌شود.
کد خبر: ۴۱۶۴۲۴

عبدالامیر عرفی در گفتگو با  فارس در خصوص علت عدم ارائه سوابق تحصیلی 30 هزار داوطلب کنکور سراسری 90 به سازمان سنجش آموزش کشور و احتمال حذف این افراد از گزینش نهایی، اظهار داشت: بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان کنکور امسال، دیپلمه‌های سال 84 به بعد بوده‌اند که مشمول طرح ارائه سوابق تحصیلی هستند.

وی افزود: بر این اساس، اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی بیش از 930 هزار نفر از این افراد را بر اساس ساختاری که سازمان سنجش تعریف کرده است، به این سازمان ارائه کرده‌ایم و بر اساس اعلام رئیس سازمان سنجش، آموزش و پرورش تنها اطلاعات 30 هزار نفر را به این سازمان ارائه نکرده است.

عرفی در توضیح دلیل بروز این مشکل ادامه داد: ما پیش از این، تاریخی را به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده بودیم و این سازمان نیز بر اساس این تاریخ، سایت خود را باز کرده بود تا داوطلبان وارد این سامانه شده و ثبت‌نام کنند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تعدادی از افرادی که باید در این تاریخ مراجعه می‌کرده‌اند به دلیل اینکه در سوابق تحصیلی آنها نقص وجود داشته است، موفق به ثبت‌نام نشده‌اند و پس از آن تاریخ به صورت خود‌اظهاری ثبت‌نام کرده‌‌اند که قاعدتاً آموزش و پرورش در مقابل این دسته از داوطلبان مسئولیتی نداشته است چراکه توافق آموزش و پرورش با سازمان سنجش این بوده است که این افراد به سامانه احراز هویت تحصیلی (ساحت) مراجعه کنند و با مشاهده اطلاعات خود و در صورت تأیید این اطلاعات، کُد مشخصی را بگیرند و در سایت سازمان سنجش ثبت‌نام کنند.

عرفی اظهار داشت: این 30 هزار نفر لزوماً دیپلمه‌های سال 84 به بعد نیستند که ارائه سوابق تحصیلی آنها لازم باشد، بلکه ممکن است افرادی از آنها دیپلمه‌های قبل از 84 باشند یا اگر پس از این سال 84 دیپلم گرفته‌اند، نمرات امتحانات نهایی آنها به زعم خودشان اندک بوده و قابل ارائه به سازمان سنجش نبوده است بنابراین خود را دیپلمه قبل از 84 معرفی کرده و باعث شده‌اند تا سوابق آنها به موقع به سازمان سنجش ارائه نشود، بنابراین اینگونه نیست که حتماً تمام این 30 هزار نفر مشمول قاعده ارائه سوابق تحصیلی بوده باشند و آموزش و پرورش در این رابطه کوتاهی کرده باشد.

بررسی پرونده 14 هزار داوطلب باقیمانده تا آخر هفته جاری

وی عنوان کرد: از مجموع 30 هزار داوطلب مذکور، اطلاعات 13 هزار نفر اصلاح شده و مشکلی برای گزینش نهایی ندارند و درباره 17 هزار نفر دیگر نیز سازمان سنجش به ما اعلام کرده است که مجدداً وضعیت آنها را بررسی کنیم، چرا که تعدادی از آنها نمره لازم را ندارند یا دیپلم آنها با آنچه اظهار کرده‌اند، متفاوت است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این رابطه مجدداً بررسی کرده‌ایم و تاکنون اطلاعات حدود 3 هزار نفر از آنها را به سازمان سنجش ارائه کرده‌ایم و تا آخر هفته جاری نیز فرصت داریم که یک مرتبه دیگر وضعیت 14 هزار پرونده‌ دیگر را بررسی کنیم تا اگر افرادی بوده‌اند که اطلاعات ثبت‌نامی آنها وجود داشته باشد، این اطلاعات را به سازمان سنجش ارائه کنیم، اما در هر صورت مسئولیت خود‌اظهاری بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه ثبت‌نام که به امضاء داوطلبان رسیده است، برعهده فرد شرکت‌کننده است، اما در عین حال تا آنجا که توانسته‌ایم اطلاعات افراد را هماهنگ کرده و به سازمان سنجش اعلام کرده‌ایم.

عرفی اضافه کرد: اگر اطلاعات افراد بیش از این میزان اعلام نشده است مسئولیتی متوجه آموزش و پرورش نیست، چرا که اصل سوابق این دسته از افراد مشکل داشته است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا وضعیت نفرات باقیمانده را تا آخر هفته جاری بررسی کنیم، اما باز هم تأکید می‌کنم که تمام این افراد لزوماً مشمول ارائه سوابق تحصیلی نیستند و ممکن است خودشان اطلاعات غلط داده باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها