سازمان انرژی اتمی اعلام کرد؛

رونمایی از رادیو داروهای تشخیصی جدید

سلطانخواه خبر داد:

رونمایی 8 رادیو داروی جدید

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از رونمایی حداقل دو طرح کلان ملی در آینده خبر داد و گفت: تاکنون 7 رادیودارو رونمایی شده است و در آینده 8 رادیوداروی دیگر رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۶۴۲۲

به گزارش مهر، دکتر نسرین سلطانخواه امروز سه شنبه در حاشیه اولین همایش نشریات علمی کشور با اشاره به رونمایی برخی از طرح های کلان ملی در آینده نزدیک، افزود: تاکنون 15 طرح کلان ملی تعریف که از آن میان طرح ابررایانه ملی و درمان بیماریهای صعب العلاج با استفاده از سلول های بنیادی رونمایی شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید رادیوداروها را از دیگر طرح های کلان ملی نام برد و یادآور شد: در این پروژه قرار است 15 رادیوداروی مورد نیاز کشور تولید شود که 5 مورد آن سال گذشته و 2 قلم دیگر نیز در سفر اخیر نماینده آژانس بین المللی به ایران رونمایی شد.

وی با تاکید بر اینکه 8 رادیوداروی باقی مانده در آینده رونمایی خواهد شد، اظهار داشت: در هفته های جاری دو طرح ملی دیگر رونمایی خواهد شد که جزئیات آن متعاقبا اعلام می شود.

سلطانخواه همچنین با اشاره به آخرین وضعیت گرید ملی خاطر نشان کرد: طرح گرید ملی ادامه طرح ابررایانه ملی است که در طی آن 11 مرکز ابررایانه با قدرت 2 ترافلاپ راه اندازی می شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تاکنون دو ابررایانه مادر در دانشگاههای صنعتی اصفهان و صنعتی امیر کبیر راه اندازی شده است، ادامه داد: 9 مرکز ابررایانه دیگر در سایر نقاط کشور راه اندازی خواهد شد که با اتصال آنها تبدیل به شبکه یا گرید ملی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها