عزت‌الله انتظامی از آثار این نمایشگاه با عنوان هنر جادویی یاد کرد

تجلیل از بزرگان هنر چوب ایران

عزت‌الله انتظامی، بازیگر پیشکسوت کشورمان، وقتی در کنار تابلوی معرق چهره خود در افتتاحیه نمایشگاه بزرگان هنر چوب ایران ایستاد، لحظه‌ای تامل کرد تا از این هنر به عنوان هنر جادویی یاد کند و بگوید: می‌خواهم دست هنرمند معرق کار این اثر را ببوسم. نمایشگاه بزرگ آثار بزرگان هنر چوب و معرق ایران که شامگاه سه‌شنبه آغاز شد، در مراسم افتتاحیه، شاهد تجلیل از 7 هنرمند پیشکسوت نگاره‌های چوبی کشورمان نیز بود.
کد خبر: ۴۱۴۴۹۲

استاد انتظامی در حاشیه این تجلیل گفت: با دیدن این آثار چوبی در شگفتم که چگونه این تصاویر و حجم‌ها با استفاده از چوب درختان پدید آمده است. به نظر من این نگاره‌ها،‌ جادوگری‌ با چوب هستند که این چنین زیبا و ظریف در کنار هم قرار گرفته‌اند و تصاویر مختلفی را ایجاد کرده‌اند.

غلامحسین امیرخانی، استاد خوشنویسی کشورمان نیز در بخشی از این مراسم با اشاره به جایگاه هنر ایران در دنیای معاصر گفت: هنرهای سنتی ایران در جهان معاصر از جایگاه والایی برخوردار است، چرا که آثار همه هنرمندان از منشأ واحدی الهام می‌گیرد و به دیگران نور معنویت می‌دهد.

تقدیر و تجلیل از هفت هنرمند نگاره‌های چوبی پایان‌بخش این مراسم بود که در آن با اهدای لوح تقدیر از جواد شفایی،‌ عمران صادق‌زاده، ‌محمدهادی گلریزخاتمی، بهزاد منبتی، ‌کمال میرطیبی، بهمن آزموده و اکبر حاج‌قاسمی تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها