قطعه سازان در گفت و گو با جام جم آنلاین :

جلوی قطعات چینی را بگیرید/ مذاکره با فیات و فولکس

سرپرست وزارت صنایع، معادن و تجارت گفت: در حال حاضر دو هزار واحد قطعه سازی در کشور فعالیت می کنند که با ارزش افزوده بالا، توان مهندسی، خلاقیت و نوآوری قادریم با قطعه سازان خارجی رقابت کنیم.
کد خبر: ۴۱۳۵۳۵

به گزارش مهر، مهدی غضنفری در مراسم افتتاح 4 واحد صنعتی در قزوین گفت: ‌در حال حاضر 8 واحد تولید بزرگ خودروی سنگین در کشور فعالیت می کند و در شرایطی که 20 هزار دستگاه خودروی سنگین نیاز داریم این شرکت ها می‌تواند پاسخگوی این نیاز داخلی باشند.

وی افزود: 20 هزار دستگاه خودروی سنگین امسال جایگزین خودروهای فرسوده در شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور خواهد شد.

غضنفری یادآور شد: برخی واحدهای خودروساز کشور ظرفیت‌های خالی زیادی دارند که می‌توانند در بازسازی خودروهای فرسوده سنگین مشارکت کرده و نقش خود را ایفا کنند و با تولید 20 هزار دستگاه نیاز داخلی را پاسخگو باشند.

سرپرست صنایع، معادن و تجارت تصریح کرد:‌ در حال حاضر دو هزار واحد قطعه سازی خودرو در کشور فعالیت می‌کند و با ارزش افزوده بالا، توان مهندسی، خلاقیت، ابتکار و نوآوری در این بخش قادریم با تولید کندگان خارجی خوبی رقابت کنیم.

غضنفری هدف گذاری در فروش قطعات خودروی کشور را 31 میلیارد دلار اعلام کرد و اظهار داشت: 25 میلیارد دلار فروش قطعه در داخل و 6 میلیارد دلار در خارج در برنامه هدف گذاری شده که این رقم قابل توجه و دست یافتنی است.

وی گفت: صادرت غیرنفتی امسال کشور حدود 32 میلیارد دلار بود که با تحقق اهداف تعیین شده در بخش قطعه سازی قادریم معادل صادرات غیرنفتی درآمد کسب کنیم.

سرپرست صنایع، معادن و تجارت یادآور شد: خوشبختانه قطعه سازان ما هر سال قدرت بیشتری برای مدیریت هزینه‌ها پیدا می‌کنند که این موضوع آینده خوبی را در این صنعت نوید می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها