تهران وضعیت روشنی با شهرهای اطراف نداشته و همواره با چالش هایی در حریم مواجه بوده است.
کد خبر: ۴۰۹۹۵۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی طرح تفصیلی جدید شهر تهران، پرویز سروری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: مدیریت شهرهای اطراف تهران همواره این گله را دارند که به زمین های آنها تعرض شده و مدیران تهران هم متقابلا همین دیدگاه را دارند که در نهایت این موضوع باعث شده تهران وضعیت روشنی از این حیث با شهرهای همسایه نداشته باشد.

وی علت این چالش ارضی را ناشی از فقدان برنامه دانست که در طول سالیان متمادی به توسعه ارضی نامتوازن تهران و شکل گیری کارشناسی نشده شهرهای اطراف منجر شده است.

سروری تصریح کرد: اگر تهران دارای طرح و برنامه ای برای توسعه و مدیریت شهر بود این چالش ها بوجود نمی آمد و در حال حاضر اجرای درست طرح جامع و تفصیلی می تواند روابط بین تهران و شهرهای اطرافش را تنظیم کند. کمااینکه این طرح محدوده و حریم تهران را مشخص کرده و از توسعه بی برنامه ارضی آن جلوگیری می کند.

نماینده مردم تهران حاشیه نشینی و زمین خواری را از مهمترین معضلات تهران برشمرد و گفت: عناصر فرصت طلب از فقدان برنامه در تهران سوء استفاده کرده و اقدام به تصرف زمین ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در آنها کردند و متعاقب آن شهرها در اطراف آن توسعه پیدا کردند که این موضوع مشکلات زیست محیطی تهران را دامن زد.

سروری مشکلات تهران را چند بعدی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: وقتی می گوییم فقدان برنامه زمین خواری و حاشیه نشینی در تهران را افزایش داد صرفا با یک مشکل ارضی مواجه نشدیم بلکه این مشکلات معضلات اجتماعی و اقتصادی و زیست محیطی را به همراه داشت که امروزه در اشکال مختلف شاهد بروز آنها هستیم.

وی تاکید کرد: مهمترین مسئله ای که باید در دستور کار مدیران شهری بویژه در کلانشهرهای بزرگ چون تهران قرار گیرد برنامه ریزی های متناسب با نیازهای شهر است که در قالب طرح جامع و تفصیلی تعریف می شود.

نماینده مردم تهران بر این نکته تأکید نمود که طرح های جامع و تفصیلی راهبرد عملی برای توسعه شهر را در اختیار مدیران قرار می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها